Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 14338 ggr
Bonaaah
2013-04-28 23:47

HJÄLP! Min kanin biter i mina sladdar!

Jag har inte haft så mycket problem med sladdar sen chocken att över fem sladdar var helt kaputt då jag sedan hållt så många sladdar som möjligt undan. Men de här små sladdarna som sitter fast mot väggkanter och även mot golvet är ju lite svåra att få bort. Han har inte brytt sig om de som låg på golvet men nyss såg jag att en sån sladd var helt av!! :'o Finns det något sätt att få en kanin att sluta bita på sladdar? :(

Annons:
Peak303
2013-04-28 23:50
#1

Jag tror inte man kan få en kanin att sluta bita på sladdar. Men du kan ju sätta upp något framför så att han inte kommer åt dem. :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Bonaaah
2013-04-28 23:55
#2

haha, jaa det får jag väl göra :)

Förhoppningsvis får jag fortsätta ha honom lös i andra rum än mitt eget :)

Darwin3
2013-04-28 23:59
#3

Prova med att lägg kablarna i kabelrör.

Jag tänker att dom är kanske lite för stora för att gnaga på.

Hip hop! blip plop!

Bonaaah
2013-04-29 00:06
#4

jaa, frågan är ju om det stoppar min lilla prins haha.

Stinastygg
2013-04-29 00:12
#5

Det enda sättet att få en kanin att sluta bita på sladdar är att se till att det inte finns några sladdar som kaninen kan bita på.

Skydda kaninen - skydda sladdarna! Jag använder kabellist. Snyggare och mer praktiskt än kabelrör, även om det också var ett bra tips?. Huvudsaken att kaninen inte får tag i sladdarna.

I värsta fall kan kaninen få en kraftig elstöt och dö. 😕

Bonaaah
2013-04-29 00:20
#6

Tack, ja det är det jag är rädd för! Det är ett mirakel att han inte fått det så många sladdar som jag upptäckte var helt körda :(

En kabellist har jag aldrig sätt förut, bra tips?! Ska höra med kära mamma vad vi kan göra åt saken :)

Annons:
Stinastygg
2013-04-29 01:42
#7

Man kan behöva tänka om helt angående hur man placerar sladdarna i hemmet, när man har kanin(er). Här har jag t.ex. dragit (genom kabellist) vissa sladdar uppför väggen och upp i taket och sen ned på andra sidan, istället för att dra den rakt över golvet… Säkrare för kaninen, och inget man själv kan snubbla på heller! 🙂

Om man har vita lister hemma och sätter en kabellist precis utmed dörrkarmar och golvlister så blir resultatet väldigt diskret och snyggt. De är lätta att montera också, för det sitter självhäftande tejp på baksidan.

Lycka till, sladdbitning är farliga saker!

Bonaaah
2013-04-29 02:35
#8

Asbra tips?, tack! 🙂

Gry
2013-04-29 15:08
#9

Min kanin åt upp massor med sladdar, som tur var det till min musik anläggning så det var mikrofon kablar och sånt.

Dom dör direkt om det är en ström kabel, så ta bort alla ström kablar.

AkaiTsuki
2013-04-29 16:05
#10

Min förra kanin tuggade på min TV-kabel så att jag fick överleva med en hyfsat suddig bild tills vi sålde den vidare 🙂  Han bet aldrig annars på kablar men han tog väl chansen när han såg den. 

(Märkte inte det va tuggat på fören jag sålde den, trodde bara det va en defekt i skärmen eller antennen) 

Skydda kablar och kaniner, göm sladdarna 😃

//Joanna

Bonaaah
2013-04-29 21:04
#11

Haha, jaa han har haft himla tur! :)

Upp till toppen
Annons: