Orolig. Något som ser ut som en liten finne vid min kanins öga?
Min kanin har något på ena sitt öga. De ser ut som en liten liten finne? Kanske ja vet ej.
Första ja såg/la märke till var för kanske 2-3 veckor sen? Kan ha fel. Men ja var orolig men de gick bort efter nån dag. 2-5 kanske? Men sen för säg en vecka sen fick han en ny. Inte på samma ställe men samma öga, och den försvann efter nån dag, sen för nån dag sen fick han en till. Men de är 1 åt gången och ja vet it riktigt vad det kan vara. Om de är något seriöst? Infektion ja vet inte. Jag kan it mycket. Behöver lite information om någon vet något!
Har han tillgång till gräs? Ute själv och betar eller får in plockat?
Svårt att se på bilderna men skulle gissa det kan vara fästing nymfer han får (med tanke på beskrivningen). De sätter sig ofta runt ögonen på kaniner och trillar av så fort de ätit sig mätta (är ljusa till skillnad från senare levnadsstadier då de blir svarta).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#1: ja, han har tillgång till mycket gräs. Mina kaniner bor ute, och dem alla har hagar så tillgång till gräs finns det. Han har haft fästningar förr men då har ja liskom sett det. Och ja visste it hur dåligt de hade vsirt om ja försökte hjälpa han med de. Men ja checkade och så såg ja att de ser lite ut som en fästing. Tyckte de bara var lite läskigt att fästingar kom bara till ena hans öga och var vit/gul. Tack, också vad gör mesta folk med fästingar på kaniner.