Annons:
Etikettallmänt
Läst 392 ggr
EAR
8/6/20, 1:59 PM

Hjälp med ”hitte”kanin! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej forumet! Så fint att se att det finns ett kaninforum när en har en massa funderingar :) Såhär ligger det till: för snart fyra dygn sedan såg vi en kanin som blev retad av ett häng skator ute på gården. Det var inga problem att fånga in den, den verkade nöjd och väldigt social. Vi knackade på hos en granne vi vet har kaniner, det var inte deras men de visste vem som ägde den. Så vi gick till den personens hem och ringde på. Ingen öppnade så vi skrev en stor lapp och satte på deras dörr. Vi ringde också polisen och anmälde kaninen som upphittad. Det var alltså fyra dagar sedan. Som det verkar har de här personerna åkt på semester och antigen lämnat kaninen ute eller så är de ovetande om att den rymt. I deras trädgård finns ingenting mer än en tom transportbur. Jag börjar nu utgå ifrån att de släppt ut kaninen medvetet, en kaninvakt skulle ju också ha noterat att kaninen var försvunnen och ringt oss… Vi har ingen brådska att bli av med den lilla (tvärtom får den gärna stanna ;) ), så de frågor jag har rör sig om andra delar. Den bor just nu på vår innätade (vi hade katt förut) balkong som är 6 kvm stor, jag har hetsläst en massa kanininfo så den har en toalåda med toalätt-strö, ett hus med halm, fri tillgång till hö vi köpt på en 4-h gård och får gräs samt bladgrönt varje dag. Ja och vatten såklart ;) det finns också en soffa och hyllor på balkongen att sitta på och under samt att den är helt skyddad från nederbörd och alltid sval pga norrläge. Lilla kaninen har också fått komma in i ett kaninsäkrat rum några timmar varje dag och får överlag mycket sällskap. Vi hoppas kunna köpa loss den från ägarna när de kommer hem från sin resa, men kanske kan någon av er hjälpa oss att avgöra kön och färg på den lilla? Jag har gissar på en okastrerad hane (den har iaf en penis, men pungen kan jag inte riktigt avgöra hehe!) som är japantecknad? Mkt fint om någon hade tålamod att läsa ända hit ;)

Annons:
EAR
8/6/20, 1:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och här för färg/teckning:

Arcade-Foodie
8/6/20, 2:10 PM
#2

Japantecknad gul/svart och det är en hane, för man ser testiklarna ☺️ Hoppas ni får köpa loss kaninen från dess ägare, jag själv skulle ha panik om mina kaniner försvann och skulle stressa massor. Blir till och med stressad när jag låter andra hantera dom 😅

Maria
8/6/20, 2:13 PM
#3

Så underbart att ni har tagit hand om den lilla. ❤

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EAR
8/6/20, 5:47 PM
#4

#2 tack! :))) Hehe ja gud, relaterar, har varit så med alla mina djur. Hade ju verkligen varit ÅNGEST om ens kanin rymde!! 😳 Mm, det vore fint om vi fick köpa loss honom. Känns som en familjemedlem redan. 😍

EAR
8/6/20, 5:48 PM
#5

# åh, det tycker ju verkligen vi med, det är en väldigt rolig, nyfiken och social liten figur! Och SNÄLL!

Upp till toppen
Annons: