Annons:
Etikettmedlemspresentation
Läst 1338 ggr
viciouscircle
11/1/12, 7:45 PM

Elvis-Allan, hittekaninen :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(Varning för mkt text! :))

Några kanske kommer ihåg att jag postade några inlägg här för ett par månader sedan ang. en kanin jag hittat! Tänkte bara uppdatera om läget lite! Samt tacka för all hjälp jag fått här ifrån!! :)

Kaninen har nu varit polisanmält i snart 3 månader (efter 3 månader så övergår han helt i min "ägo" enligt lag) och ingen ägare har hört av sig! (Har dock hört ryktas om vilka som kan tänkas äga honom men dom har flyttat till Estland. Om så stämmer så är han en blandning dvärgvädur/löwen på drygt 1.5 år.)

Jag är egentligen ingen "kaninmänniska" och kunde från början inget alls om kaniner utan tänkte bara ha honom här tillfälligt och sen omplacera honom.. men den här lilla krabaten visade sig ha en sååå charmig personlighet och han stal mitt hjärta väldigt snabbt!

Elvis-Allan, som har döptes till, kommer alltså få stanna permanent hos mig :)

Relationen kanin + 2 katter jobbar vi fortfarande på. Men låt oss säga som så att det är kaninen som bestämmer här hemma, modig liten skit.

Pga liten lägenhet och att djuren inte kommer överens har Elvis fått bli en utekanin på min balkong och flyttade igår, från sin provisoriska utebur, till en ordentligt vinterbur som jag och pappa snickrat ihop :) På dagarna öppnar jag upp så att han har full frihet att hoppa runt som han vill på hela balkongen.

Trots att han, enligt vissa källor, hoppat runt fritt hela sommaren så är han otroligt tam!

Lätt att hantera i allmänhet - klippa klorna går jättebra och att lyfta och bära runt.

Har aldrig bitit en människa så länge han bott hos mig (katterna har han bara naffsat lite efter när dom blivit för närgångna) och kommer hoppandes när man går ut för att hälsa på  honom :) Ordentligt matvrak är han som mer än 1 gång lyckats pillra upp glasslådan där hans mat finns på balkongen, trots att jag försökt gömma undan den ordentligt.. Smart kanin.

Tänkte posta lite bilder här nedanför, vet inte hur man får in alla i samma inlägg riktigt så får bli en rad med bilder istället ^^

Första bilden är när han bara bott hos mig i ett par veckor. Ligger och chillar på favoritdynan.

Annons:
viciouscircle
11/1/12, 7:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Sommarpälsen är borta och det visade sig att den bruna ninen faktiskt är en svart nin!

viciouscircle
11/1/12, 7:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Inspekterar nya villan!

viciouscircle
11/1/12, 7:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vinterburen! :)
(Ignorera fula plastsäckar. Dom ligger självklart inte nere på golvet när han är där ute och hoppar, så oroa er inte!)

viciouscircle
11/1/12, 7:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Puss

Fridaaaa
11/1/12, 8:15 PM
#5

Så himla söt!
Ja lite lejonhuvad syns i han, faktiskt :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

WhiteBunnyWithBlueEyes
11/1/12, 8:24 PM
#6

Kul att den fick ett bra hem tillslut :)

Annons:
Ztrawberries
11/1/12, 8:28 PM
#7

Super söt! ^^

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

Storkebodas
11/1/12, 9:25 PM
#8

Vad härligt att han fick stanna hos dig! Man blir så glad av att för en gångs skull höra en historia med lyckligt slut. =)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Frosstis
11/1/12, 9:39 PM
#9

Så söt! Ja det är klart man fastnar! ♥ Lille bebisen ♥

elinab
11/1/12, 9:56 PM
#10

Vilken charmig :)

Roligt att han fick ett bra hem hos dig.

Zakarias
11/1/12, 10:57 PM
#11

Hihi så sööt!

/Zakarias

viciouscircle
11/1/12, 11:37 PM
#12

Elvis tackar så mycket för alla komplimanger! :D

ninor
11/1/12, 11:55 PM
#13

Han har samma teckning som min lilla kille, svart otter. Tycker den är så fin! Och Elvis-Allan är ett riktigt charmtroll :)

Annons:
viciouscircle
11/2/12, 12:26 AM
#14

13# Dom påminnde väldigt mkt om varandra annars också tycker jag! =))

Riktigt fin färg är det.

Var ett himla bök för ett par månader sedan att beskriva hans färg ^^ Visste ju inte då att det bruna bara var solblekt.. hörde till och  med av mig till nån kaninexpert men han/hon visste inte heller Vilken färg? han hade :D hah.

Klara.b
11/2/12, 8:44 AM
#15

Det blev ett lyckligt slut tillslut :) Han är jättesöt, verkligen!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Yawwisen
2/24/14, 9:01 PM
#16

Vilken söt liten nin!:) Vad bra att han har fått ett bra permanent hem hos dig i alla fall!:)

viciouscircle
3/27/14, 2:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Uppdatering.. 

Tyvärr så gick Elvis bort i vintras :(
Jag vet inte alls vad som kan ha hänt. 

Han har alltid kunnat vara lite morgontrött och det kunde märkas på att han inte kastade sig över frukosten på en gång. Hände speciellt de dagar han fick mat lite tidigare än hans ordinarie schema. Inget konstigt med det. 
Så var det även den här dagen.. Han fick frukost lite tidigare eftersom jag skulle iväg och vara borta hela dagen.. Märkte att han var lite småslö men tänkte inte så mkt mer på det.. Tänkte att han kanske var trött. Tog upp honom i alla fall och höll i honom en stund. Klappade på honom och pratade lugnt. (Såååå glad att jag myste lite med honom.. hade bråttom så hade lika gärna kunnat gett honom mat och sen bara dragit hemifrån:( Men nu fick vi i alla fall en sista liten stund)

När jag skulle titta till honom på kvällen så låg han bara där.. lite utsträckt, såg ut som om han sov :'(
Att hitta honom på det sättet var riktigt hemskt, men jag är ändå glad för att han gick bort här hemma.. att jag inte behövde ta med honom till veterinären och stressa upp honom på det sättet. Hoppas bara att han inte led. Nu ligger han begravd bredvid sköldpaddan jag hade när jag var liten <3

Att ta mig ann honom är absolut inget jag ångrar. Han var så go och charmade alla som träffade honom.
Klandrar mig själv lite att jag inte reagerade mer den där morgonen.. :( "Jag kunde ha gjort bättre".. kanske inte gick att rädda honom men är rädd för att han led.. :(
Men jag vet ändå att om inte jag hade tagit in honom så hade han nog inte överlevt speciellt länge ute. Nu fick han i alla fall 1.5 år extra hos mig.
<3

Cilia.Teddytöserna
3/27/14, 2:43 PM
#18

#17 beklagar 😕 Men du ska absolut inte skylla det på dig själv, du har gett han ett bra liv tills hans liv tog slut. Du ska däremot hylla dig själv, som tog hem honom och gav honom ett hem när ingen annan ville. Stor eloge till dig🏆 

RIP Elvis, nu springer han på dom evigt gröna ängarna med din sköldpadda som kompanjon ❤️

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Upp till toppen
Annons: