Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1077 ggr
Alven123
10/13/17, 7:26 PM

Hjälp!är blomma för dagen giftigt?

Hej! Har en kanin på 10 veckor och hon har ätit väldigt mycket av växten blomma för dagen och är livrädd att hon inte tål den snälla skriv vad ni tror. Och om ni vet om det är giftig och hon behöver vård eller något så skriv det är så orolig😬😫

Annons:
Katti
10/13/17, 7:31 PM
#1

Den är inte giftig! Mina kaniner äter det ofta. Det är en av deras favoriter! Ogräs är i stort sett alltid nyttigt 🙂.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

boberga
10/13/17, 8:54 PM
#2

Fröna från blomman för dagen är mkt giftiga! Det har till och med varit säljförbud på fröpåsarna  under vissa år då de blev poppis hos missbrukare som ett billigt alternativ till LSD så därför blev de narkotika-klassade. Jag skulle inte ge växten till kaniner, speciellt inte under hösten då frökapslarna bildas, finns så mycket annat i trädgården som är helt ofarligt så varför chansa? / Tidigare florist

GuineaGirl
10/13/17, 9:45 PM
#3

#0 Enligt vad jag kan hitta på Giftinformationscentralens sajt, så kan Blomman för dagen orsaka förgiftning när människor använder växten i missbrukssyfte.

Om växten är farlig för kaniner, vet jag däremot inte. Men jag skulle för säkerhets skull iaktta försiktighet. Jag har en Blomman för dagen i rabatten och skulle inte ge av den till mina marsvin. Om din kanin skulle uppvisa tecken på att må dåligt, så rekommenderar jag att du tar kontakt med en veterinär.

#1 Blomman för dagen är så vitt jag vet inget ogräs? Menar vi verkligen samma växt?

Upp till toppen
Annons: