Annons:
Etikettallmänt
Läst 799 ggr
fridahedstroom
9/29/17, 2:48 PM

Vad förbereder ni inför vintern?

Hej! Tänkte se om någon har lite ideer på förberedelser inför vintern, vad brukar ni tänka på? Brukar ni förbereda buren/hagen/torkade godsaker m.m. på ett speciellt sätt, isåfall hur? Jag har utekaniner:)

Annons:
Fridaaaa
9/29/17, 3:11 PM
#1

Köper hem halm, annars inget annat :) Har ute och innekaniner :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Josefinpersson
9/29/17, 4:20 PM
#2

Jag har förberedit hela sommaren genom att plocka en helt drös olika växter, torka och smula sönder lite. Perfekt tillskott tycker jag! Ska se om jag får in en bild, ibland blir det lite krångel för mig med det.. ;)

Josefinpersson
9/29/17, 4:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3
Frosstis
9/30/17, 2:58 PM
#4

Sätter in en taklampa i lekstugan idag för mörkare eftermiddagar hos kaninerna :) Ska se hur kallt det blir i lekstugan, blir det minusgrader och att vattnet fryser kanske jag köper en liten värmelampa. Låter de äta så mycket gräs de kan medans det väl finns ^^

fridahedstroom
10/1/17, 7:02 PM
#5

#1 det har vi också gjort! #2 gud vad smart! Blir att göra nästa sommar! #4 bra tänkt! Akta bara så att dom inte blir för varma och börjar fälla vinterpälsen av värmelampan:)

fridahedstroom
10/1/17, 7:09 PM
#6

Själv har jag, när första frosten kommer, tänkt att flytta kaninburen till under en tall så att buren och ninerna slipper få så mycket snö på och i buren. Och jag ska även skruva fast en plexiglasskiva elller liknande på framsidan av buren så de får en vindstilla plats+extra snöskydd. Förhoppningsvis nätsäkra hagen också (när jag hittar ett tillräckligt bra nät) så att det får vara ifred under dagen då det blir mörkt väldigt tidigt och rovdjuren kan komma.

Annons:
Viccan92
10/1/17, 7:21 PM
#7

Köper halm annars gör jag ingen skillnad.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

mimao
10/1/17, 8:58 PM
#8

Jag köper halm! Men är det försent att börja torka växter nu🤔

mimao
10/1/17, 8:58 PM
#9

Jag köper halm! Men är det försent att börja torka växter nu🤔

mimao
10/1/17, 8:59 PM
#10

Det där tecknet skulle vara en emoji

Upp till toppen
Annons: