Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 705 ggr
Fridaaaa
9/24/17, 9:04 PM

Innehage :)

  1.  Någon som har tips? på underlag man kan ha i en innehage som går att tvätta i tvättmaskinen? Har mattor nu men torkar långsamt och bökigt vid tvätt. Fleece fungerar ej.

  2. tips? på bra inredning i Hage som är lätt att flytta? Tunnel ska redan fixas, samt att de har två toalådor i hagen :) 


 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
tiger tok
9/24/17, 9:10 PM
#1

Inredning: stubbar, små hus, stenar, grenar, stockar.

Fridaaaa
9/24/17, 10:02 PM
#2

#1 Stockar och stenar är inte så lämpligt inomhus :) 
Men små stubbar och enstaka hus kan jag fixa.
Grenar har de  i buren hela tiden så behövs ej i hagen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Josefinpersson
9/24/17, 10:13 PM
#3

Kan tyvärr inte komma på så mycket annat än fleece och mattor, ifall dina kaniner gnager på tyg så fungerar ju inte tex. täcke eller liknande.. :/ inredning tycker jag att flyttkartonger med hål i är suveränt! Håller med #1 om stubbar, (lägg gärna något under då golvet kan förstöras av någon slags syra), grenar, någon sten att hoppa upp på tyckte du kanske inte var bra men annars kan ju det vara roligt. :)

Fridaaaa
9/24/17, 10:14 PM
#4

#3 Tror det finns annat :) Varken fleece eller matttor fungerar för dem, eftersom de kissar i hagen (tyvärr) annars hade mattorna fungerat :)

Ja jag lägger inget direkt på golvet som kommer utifrån :) 
Ja sten blir lite för tungt att flytta runt på :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Josefinpersson
9/24/17, 11:08 PM
#5

Hoppas att du hittar! :)

Ljungåsen
9/25/17, 6:57 AM
#6

Funderat på vetbed? Ligger still på golvet, och är mjukt och skönt. Om kaninen kissar så rinner det rakt igenom, så den är fortfarande torr på ytan. Man kan ha en handduk under för att suga upp. Både handduk och vetbed går lätt att tvätta i tvättmaskinen och torkar fort.

Annons:
Fridaaaa
9/25/17, 8:07 AM
#7

#6 Nej jag behöver något som är endast 1 och inte 2 olika så att säga :) Blir alldeles för mycket tvätt annars. Och har inte så många hängmöjligheter så skulle ta alldeles för mycket plats både att torka och tvätta tyvärr. Tack ändå :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Yatzy99
9/25/17, 4:00 PM
#8

Har inte alls nån aning om detta kan tänkas funka i din situation,  men vad tror du om nån vaxduk eller så? Borde ju hålla tätt samtidigt kanske det inte är så roligt att det inte sugs upp direkt.. men går ju att torka bort..

När det kommer till inredning hade jag kört på nån pall, typ BEKVÄM pallen från Ikea. Kan tänka mig den kan vara lite rolig att hoppa runt på. Lätt att flytta också :)

Fridaaaa
9/25/17, 4:05 PM
#9

#8 Glider de inte på vadduk? Tänker, är väl rätt halt? =) bara en tanke! :)
Men ja lätt att torka av.

Får klura på pall, vill inte ha i plast nämligen får kolla vad jag kan hitta billigt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Yatzy99
9/25/17, 4:17 PM
#10

Hmm good point! Vet faktiskt inte… kan tänka mig att det är lite åt det halkiga hållet eventuellt.

Pallen på Ikea är i trä för en hundring ungefär. Sen klart kanske det blir dyrt om man ska fixa med frakt och sånt, men ja kolla runt lite! Borde man kunna hitta ganska billigt och kan tänka mig det skulle uppskattas :)

Fridaaaa
9/25/17, 4:23 PM
#11

#10 Lite dyrt med 100 kr till kaninerna. Men kan kolla efter begagnade varianter av träpall :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Yatzy99
9/25/17, 4:27 PM
#12

Ja tänkte det, men precis borde gå att hitta något begagnat :)

Fridaaaa
9/25/17, 4:33 PM
#13

#12 Ja jag får kolla runt! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: