Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1217 ggr
LIMOUSIN
9/13/17, 11:48 AM

Omplacera eller ej?

Hur tycker ni det är med det här att ha 2 kaniner ihop? Mår de bättre av att ha en kompis?

Jag har 2 kaniner ihop nu, men känner att den ena inte alls passar in i mitt boende och livsstil och funderar på att sälja henne, men då blir ju min hane själv.  Jag bor i lägenhet men hon skulle passa mycket bättre att bo utomhus kanske i ett större hägn med några kompisar. Har redan försökt med flera olika honor till honom, så kommer inte prova med en ny utan då kommer han få bo själv. Så jag är lite kluven på hur jag ska göra..

Annons:
Josefinpersson
9/13/17, 12:18 PM
#1

Om dem 2 du har nu funkar ihop, så tycker jag absolut att dem ska få fortsätta bo tillsammans. :)

LIMOUSIN
9/13/17, 12:38 PM
#2

Jo det är ju det jag vill helst med! Men honan funkar ju inte att bo i lägenhet det är ju det som är mitt problem,  Och jag har ingen möjlighet att flytta..

Josefinpersson
9/13/17, 1:12 PM
#3

Jaha, åh.. Förstår ifall du har testat med flera kaniner till din hane, men för mig fungerade det bra att sätta ihop min vuxna hane med en hona som bara var en unge. Men om du tror att han inte kommer gå ihop med någon annan, så kanske du kan försöka hitta någon som han ha henne ett tag och se hur kaninerna/han verkar ta det?

LIMOUSIN
9/13/17, 3:24 PM
#4

Ja det var ju en väldigt smart ide faktiskt! :)

Upp till toppen
Annons: