Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 853 ggr
Frida-överön
9/9/17, 9:18 PM

Ålder på ungarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Vi har en äldre hona som under somrarna är lös på gården som hon vill. För 2 veckor sedan misstänkte jag att hon ev var dräktig så satte henne i en bur. För 1 vecka sedan hittade min sambo 3 ungar mitt i natten. Hon hade redan fått dem och byggt ett fantastiskt bo under marken. Alla levde och var pigga. Tippade på att de måste va minst 4 veckor eftersom de överlevt 1 vecka utan mamman. Men de väger enbart mellan 160-190gr. Men otroligt alerta! I morse kommer vi ut och nätet är sönderbrutet och alla är borta. Under dagen hittat vi ungarna men mamman är spårlöst borta. Blod finns på en vägg i buren. Teori 1 är att räven varit där och hon försvarat ungarna. Teori 2 är att hon själv gnagt sönder och blöder för att hon stuckit sig. Nu är ungarna inne med oss. Kan ni hjälpa mig att gissa ålder på dem? Kan de stämma att de är ca 5 veckor nu? Tacksam för svar / Frida

Annons:
Frida-överön
9/9/17, 9:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
Frida-överön
9/9/17, 9:19 PM
#2
Frida-överön
9/9/17, 9:19 PM
#3

En bild på dem alla

Linnea777
9/10/17, 11:37 AM
#4

Ser ut att vara runt 5 veckor:)

Josefinpersson
9/10/17, 11:41 AM
#5

Fy vad hemskt, tur att ungarna klarade sig. Och hoppas att fina mamman kommer hem igen.

Ulvelin
9/10/17, 2:11 PM
#6

Ska ni behålla alla ?

Annons:
Frida-överön
9/10/17, 2:56 PM
#7

Ja de har verkligen haft en tuff start i livet men ändå överlevt mot alla odds! Riktiga kämpar är dom. Nä vi ska nog inte behålla alla. Men vi vet inte ön vilken eller vilka vi ska ha kvar, beror på kön

Upp till toppen
Annons: