Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 552 ggr
Draken
2017-08-29 17:31

Vilken blandning ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hämtade min första kanin igår, hon skulle vara en blandning av Dvärgvädur och Hermelin. men hon var betydligt större än äldsta dotterns som hon hade innan. Så jag tror inte att detta är samma blandning som lilla Celestia.

Jag undrar om någon här inne kanske kan ha en aning om vilken  art det är ? Jag tror att det är vädur och någon annan sort, men jag är inte så påläst om raserna.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
2017-08-29 17:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Celestia (den svarta) är bara 3 månader gammal, och Katitzi är 1,5 år. Men jag tycker ändå att skillnaden är markant för att vara samma ras.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2017-08-29 17:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

I famnen hos min yngsta dotter. Dottern är 9 år och ganska normalstor för sin ålder, men även i hennes knä ser Katitzi väldigt stor ut …Eller vad tycker ni

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2017-08-29 21:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Misstänker LEjonhuvad och Dvv vikten ligger nog på 2-3 Kilo på denna

Har även min andra, som skulle vara samma blandning, som är ännu större än denna, hon väger nog 3-4 Kilo alla gånger, Misstänker att hon är Vädur/Dvv och BJ eller nått Samt att hon Spänner ut ögonen så dom ploppar ut minst en CM om hon ska skrämma nån, och jag har för mig att det är väldigt typiskt  nån ras, men minns inte vilken, lite mer bilder

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2017-08-29 21:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här sträcker min lilla prutt ut sig… (Dom är i vanliga fall frigående på balkongen, tanken är att vitingarna ska bli det men men tills dom känner varann dom i hundburen i omgångar 😉 ((200x80 eller nått))

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2017-08-29 21:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Luna och Celestia

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

tixEntry
2017-08-30 09:20
#6

Jag skulle säga lejonhuvad dvärgvädur, men det kan mycket väl vara något annat där i också. Jag hade en kanin vars mamma var lejonhuvad och pappa var en dvv men han hade varken man eller liggande öron, så det skulle jag nog aldrig sett att han var om jag inte visste. x)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Annons:
Draken
2017-08-31 10:52
#7

Så ni trior inte att det finns någon "jätte" (Tjeckisk eller belgisk) i dem då ? Tycker Luna är så himla stor. Katitzi är mindre.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

tixEntry
2017-08-31 12:06
#8

#7 Det kan vara det, eller bara någon annan större ras som fransk vädur.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Draken
2017-08-31 13:07
#9

Ok. Tack för snabba och bra svar 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: