Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 764 ggr
Sagawoll
8/5/17, 3:19 PM

Flaska eller skål?

Vad är bäst egentligen? Att ha vattnet i flaska eller skål till kaninen och berätta gärna varför också! Jag har nu i flaska och om det skulle vara bättre i skål, hur gör jag för att typ vänja kaninen vid det?

Annons:
Josefinpersson
8/5/17, 3:37 PM
#1

Jag tycker att skål är helt klart bäst, det är det mest naturliga sättet för kaniner att dricka och de slipper vinkla huvudet i en obekväm/onaturligt "vinkel". Hade jag vart en kanin hade jag nog tyckt att det var väldigt jobbigt att behöva anstränga mig så för att släcka törsten. Det kommer ju inte ut mycket vatten per slick på kulan i flasken.. Så för mina kaniner blir det skål. :) Förstod inte riktigt om du behövde tips? med att vänja till skål eller flaska? :)

tiger tok
8/5/17, 3:58 PM
#2

Att vänja till skål tror jag knappast behövs, våra förstod direkt! Men kolla så att din kanin inte blir uttorkad bara!

MOJ
8/5/17, 4:30 PM
#3

Jag tycker skål. Det är naturligast, bekvämast kaninen.

MOJ
8/5/17, 4:30 PM
#4

Jag tycker skål. Det är naturligast, bekvämast kaninen.

Sagawoll
8/5/17, 5:25 PM
#5

#1 #2 #3 okej tack för hjälpen!! Har tänkt på att det ser onaturligt ut när hon dricker men alla i djuraffärer och liknande har bara pratat om flaskor, så det blir nog skål framöver, frågade bara om att vänja Ebbe vid skål som en fråga om det skulle behövas, men testar att bara ställa en skål med vatten nedanför där flaskan brukar vara!!

Katti
8/5/17, 10:45 PM
#6

Skulle aldrig komma på tanken att ha skålar till alla mina kaniner. Är så glad att det finns flaskor! Där håller sig vattnet fräscht och man har full koll på att alla har vatten med bara en blick. Jag har bara skålar när det är minusgrader. Då går det inte att ha flaskor.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Sagawoll
8/6/17, 10:45 AM
#7

#6 i och med att jag bara har en kanin bryr jag mig mer om hur det är för kaninen och vad hon helst dricker ur, det gör mig inget att behöva byta oftare och kolla noga om det behövs mer vatten, men tack ändå

Smultrondraken70
8/6/17, 11:31 AM
#8

Skål, absolut. Har en tung hundskål i keramik som rymmer en liter. Omöjlig att kasta frisbee med om man säger så.

Katti
8/6/17, 2:10 PM
#9

Självklart har jag inte sett några som helst tecken på att flaska skulle vara sämre för kaninerna. Tvärtom, eftersom vattnet i en flaska alltid är rent, vilket det definitivt inte är i en skål. Och då har jag haft mååååånga kaniner i över 35 år. 

Sen har jag, hos uppfödare, sett vidrigt äckliga vattenflaskor. Självklart måste även flaskan hållas ren.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Fridaaaa
8/6/17, 5:01 PM
#10

Skål! :) 

Mer naturligt för dem
Bättre för deras nackar
Lättare att fylla på och diska

Det blir inte smutigt hos mina i skålarna om de inte lyckas välta dem vill säga, men annars rent :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Emelie J
8/7/17, 12:43 PM
#11

Tycker du borde ta flaska. Om man har i skål kan kaninerna råka välta ut vattnet eller trappa i det. Och det kan komma spån och annat som finns i buren i vattnet. Så jag skulle ha i flaska.

Ljungåsen
8/7/17, 12:46 PM
#12

Jag har skål. Min kanin dricker mycket bättre ur skål än ur flaska.

Fridaaaa
8/7/17, 12:49 PM
#13

#11 Skål är dock bättre och går att göra så de inte välter det och så att det inte kommer i skit :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Sagawoll
8/7/17, 4:22 PM
#14

Jag har nu bytt till skål, hon har druckit ur den så det är inga problem än och får lösa så det inte kommer smuts i men byter vattnet morgon och kväll så det hinner inte blir särskilt smutsigt oavsett!! Men tack alla för hjälpen!!

Upp till toppen
Annons: