Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1051 ggr
CamillaS
7/25/17, 12:36 PM

Hur länge bör man vänja kaninen vid gräs?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur länge måste man vänja en kanin med gräs innan den kan äta obegränsat av det?
Håller på att selträna min nin på c:a 3½ månad, men han är inte helt invand med gräs så jag tänker att jag inte kan ta ut honom förrens han är van vid det. Visst kan man låta han springa på ytor utan gräs, men det är kanske inte lika skönt för honom. Vad tror ni? :)

Annons:
tlover
7/25/17, 12:40 PM
#1

Du kan försöka efterhärma naturen. På våren är det ju sällan grönt på direkten så jag brukar börja med 1 grässtrå/matning första dagen, sen 2-3, sen 5-6, sen en liten knippe, sen lite större osv

När det är en rejäl knippe brukar jag räkna dom som invand

l'm back

Linjen
7/25/17, 5:19 PM
#2

Jag gör precis som tlover. Sedan kan man ju låta kaninen vara ute på gräsmattan en stund och sedan utöka tiden allt eftersom. Sjukt söt kanin du har föressten 😍

CamillaS
7/25/17, 7:54 PM
#3

#1 Tack för tipset, det lät väldigt bra! #2 ja precis, det kommer ju endå inte bli nå långa stunder första gången han är ute endå. Har tyvärr ingen egen tomt så det är svårt att sätta upp en Hage var som helst. Så det är därför jag seltränar han istället så han ska få komma ut endå. 🙂 Tack så mycket, visst är han fin. 😃

Upp till toppen
Annons: