Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 583 ggr
hanna12351
7/16/17, 8:50 AM

(X) taxidermi av djur

Hej!

Jag är mycket intresserad av taxidermi (konsten att bevara djur) av alla olika slag. Jag är däremot starkt emot att döda djur och det är därför jag frågar här om det är någon som skulle kunna tänka sig att skänka bort sina döda djur till mig. Tyvärr så dör ju djur förr eller senare av olika anledningar. Antingen om djuret föds dött, att det blir sjukt eller att det helt enkelt blir gammalt osv. Jag skulle vara otroligt tacksam om ni kunde tänka er att spara de djuren till mig. och för er som slaktar är jag även intresserad av t ex päls/hud, huvudet om ni har kvar det och skelettet då det inte brukar ätas;)

Om ni kan tänka er att spara ev. döda djur till mig vore de jättebra om ni kunde försöka frysa in dem så fort som möjligt så att ingenting ruttnar. Krav är också att djuren måste gå att hämta i Stockholm.

OBS! jag kan inte betala er för djuren så länge jag inte känner er. Detta är för att undvika risken att någon skulle skada/döda djuren bara för att sälja till mig och tjäna pengar. Det jag dock kan göra är att göra iordning t ex ”memorials”. Alltså om ett av djuren som betytt mycket för en går bort och man skulle vilja spara t ex kraniet som minne så kan jag göra iordning det. Det blir då ungefär som istället för betalning.

Tack på förhand!

Mvh

Hanna

Annons:
Upp till toppen
Annons: