Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 498 ggr
Eeliin
2017-07-08 16:59

Aggresiv kanin

Hej Jag har två hon kaniner som dessutom är systrar. De har en stor bur tillsammans (en gammal lekstuga med utebur tillbyggd). De har också precis fyllt 1 år. Snövit och Tequila heter de. Men jag har märkt att min ena kanin Snövit biter på Tequila och jagar bort henne såfort hon kommer nära. Ibland kan man se Snövit springa runt med pälstussar i munnen. Snövit är även mer blyg och försiktig när det kommer till människor. Innan när de var mindre var det även Tequila som bestämde. Men detta med Snövit har pågått under en längre period. Man kan säga att det började när de kom in i tonåren men har följt med ut i till nu. Jag har läst om att de ska hjälpa med att kastrera dem men vill inte det då de är så känsliga mot att bli sövda. Det blir också svårt att dela på dem då vi måste köpa en hel bur till. Har ni några tips?? D:

Annons:
MOJ
2017-07-08 22:04
#1

När man köper 2 kaniner måste man vara medveten att dom kanske inte går ihop. Då måste man ha plats och råd med 2 burar, och ev hagar. Om dom skadar varandra tycker jag att du ska sära på dom. 

Jag skulle nog kastrerat dem, men det är ju ditt beslut (:

Sagaeleanor
2017-07-09 00:38
#2

Jag hade testat att köpa en helt ny bur - rejält mycket större. Sätt sedan in den ranglåga kaninen först och därefter den ranghöga. Det funkade för oss.

Upp till toppen
Annons: