Annons:
Etikettallmänt
Läst 492 ggr
Kajsig
6/24/17, 9:05 PM

Åka direkt från uppfödare-vaccination

Hej! Snart är det dags för mig att hämta hem mina två dvärgvädurar från uppfödaren, äntligen! Ska vaccinera båda och har funderat lite fram och tillbaka på när detta är lämpligt att göra. Vill utsätta kaninerna för minimalt med stress och funderar på att åka direkt från uppfödaren till djursjukhuset, vaccinera och sedan hem. Istället för att hämta hem dem, landa ett par dagar, åka iväg igen och sedan hem igen. Sedan var det det här med transbortbur. Kan man transportera två kaninungar i samma bur? Tänker att som skulle känna sig tryggare med att ha varandra under resan. Vad tror nir det bästa för kaninerna? Vill ju inte utsätta dem för extra onödig stress. Tack på förhand!

Annons:
Smultrondraken70
6/24/17, 11:23 PM
#1

Är det tänkt att dom ska bo ihop så ha dom i samma transportbur om det nu är två honor. Är det okastrerad hane och hona så är det ju en annan sak. Våra två som är kastrerad hane och hona åker alltid i samma transportbur, eftersom det är ett bondat par och de har trygghet i varandra. Åk förbi och vaccinera direkt så har du ju en del av vaccinationen gjord, eventuellt måste du ta fler sprutor, men det beror ju på vilka av sjukdomarna du vaccinerar mot. Så här skulle jag ha gjort, iallafall:)

Kajsig
6/25/17, 8:58 AM
#2

#2 Ja precis det är två honor från samma kull som ska leva tillsammans :) tack för tipsen!

Kajsig
6/25/17, 8:58 AM
#3

#2 Ja precis det är två honor från samma kull som ska leva tillsammans :) tack för tipsen!

Kajsig
6/25/17, 8:58 AM
#4

#2 Ja precis det är två honor från samma kull som ska leva tillsammans :) tack för tipsen!

Smultrondraken70
6/25/17, 7:44 PM
#5

#2 ja då tycker jag det är självklart att ha dom i samma transportbur. Ha tillräckligt stor så båda kan sträcka ut sig ordentligt även när de nått sin fulla vikt. Jag har en Atlas 30 open till en på 2 kilo och en på 2,5. Tänk på att ställa buren på tvären i bilen så åker inte kaninerna längre än nödvändigt inuti buren om du måste bromsa hårt.

Upp till toppen
Annons: