Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 533 ggr
Sagaeleanor
6/19/17, 7:46 PM

Satt ihop två kaniner, verkar detta okej?

Jag blir lite nervös även om det säkert är OK men vill gärna vädra lite ändå. har just satt Ihop min 13-veckorshona med en 8-veckorshona. Den lilla sitter och trycker helt stilla i ett hörn. Den äldre gör utfall lite då och då. Inga bett utan mer rivstarter och knuffar på den lilla. Nu ligger den äldre bredvid den lilla helt lugnt. Verkar det gå okej?

Annons:
Sagaeleanor
6/19/17, 7:53 PM
#1

Nu jagade hon runt minstingen i buren, men den lilla slåss inte tillbaka utan försöker komma undan… hon sitter och trycker i ett hörn nu…

Kirnzy
6/19/17, 8:16 PM
#2

Har du bara satt ihop dem i buren?

Sagaeleanor
6/19/17, 9:20 PM
#3

#2 Nej dom fick bekanta sig utanför buren ett tag först och då var det helt lugnt. Så det är ju revirtänk från stora honans sida. Men som svar på min fråga då, brukar det lugna sig?

agnescalzone
6/19/17, 10:47 PM
#4

Det rekommemderas att man ska vänta tills den yngsta är lite äldre. Så när den yngsta är 12 veckor kan du testa igen. Nu är ju ändå den yngsta väldigt liten och om det skulle bli bråk hade den minsta inte haft någon chans. Förlåt för att jag skrivit flummigt men lycka till iallafall! :)

Sagaeleanor
6/19/17, 11:55 PM
#5

Tack för svar! Då ska jag försöka lösa det på så vis. Tänkte ju att eftersom bägge är så små så borde det inte bli något större problem men… ja. Dom har iallafall bråkat färdigt nu, och chillar även om den lilla verkar smått skärrad.

tiger tok
6/20/17, 7:34 AM
#6

Om de är i den storas bur och hon är revirhävdande skulle jag inte ha dem i hennes bur.

Annons:
Sagaeleanor
6/21/17, 9:17 AM
#7

Dom fick flytta in i en helt ny bur, och nu går det hur bra som helst :) dom äter bredvid varandra och visar ingen aggressivitet. Dom är pigga och nyfikna!

Upp till toppen
Annons: