Annons:
Etikettallmänt
Läst 455 ggr
LilliesKanin
6/17/17, 10:02 PM

Andra kaniner?

Hej, jag har en 2årig liten hermelin blandras. Hur vet jag om hon skulle trivas med en annan kanin?

Annons:
MOJ
6/17/17, 10:28 PM
#1

Låt dom först nosa på varandra genom galler. Kanske ställa hagarna (om dom har några) Bredvid varandra. Det finns många videos på youtube om detta. Sök tex på ihopsläpp kanin. Jag har aldrig satt ihop 2 kaniner så jag vet inte så mkt (:

Linjen
6/17/17, 11:08 PM
#2

Tror det är svårt att veta innan man testat. Det kan också ta tid för dom att lära känna varandra. Jag har fått ihop tre kaniner. Två st när dom var små och det gick rätt bra. Men med den tredje var alla vuxna. Dom bodde i olika burar bredvid varandra först. Mina första två blev helt galna när den tredje flyttade in bredvid och jag trodde inte att det skulle gå att få ihop dom. Men med tiden vande de sig med varandra. Jag lät dom träffas utan galler efter ca tre månader. Den ranghöga kaninen accepterade henne, men ville inte ha henne för nära. Men nu när de har bott ihop i mer än ett halvår gosar de alla tre och hon får vara när den ranghöga också. Det jag vill säga egentligen är att ha tålamod.

Upp till toppen
Annons: