Annons:
Etikettallmänt
Läst 857 ggr
Kajsig
6/15/17, 7:59 AM

Färg på min kanin

Undrar Vilken färg? min kanin har. Hon har helvitt huvud samt främre delen av kroppen med ett par stora svarta fläckar baktill/på sidan. Lägger ej ut bild då jag inte fått hem henne än och vet inte om det är ok för uppfödaren att jag postar hennes bilder Tacksam för svar

Annons:
tixEntry
6/15/17, 8:47 AM
#1

Låter som svart manteltecknad eller svart brokad.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Kajsig
6/15/17, 9:19 AM
#2

#1 Tack! uppfödaren har sagt svart wienertecknad och jag är inte jätteduktig på färger, men känns som det skulle vara brokad eller wiener.

tixEntry
6/15/17, 1:40 PM
#3

#2 Wienertecknad är om kaninen är svart och har vita fläckar, brokad/mantlad är tvärt om.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Ellenekli
6/15/17, 3:00 PM
#4

Jag skulle säga vit WT eftersom kaninen är vit med "defekter" (svarta fläckar på bakdelen)

Ellenekli
6/15/17, 7:14 PM
#5

#3 nej manteltecknad är en vit kanin med en hel mantel av någon färg. Brokad är när manteln inte är hel. Wiernertecknad är om kaninen är en viss färg men har en vit prick eller fläck på något ställe.

tixEntry
6/17/17, 10:22 AM
#6

#5 Det var det jag försökte förklara, bara mer kortfattat. 

TS, om kaninen har en stor obruten fläck på ryggen/baken är den manteltecknad. Om manteln däremot är bruten eller det bara är fläckar och prickar på ryggen är den brokad.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Annons:
Kajsig
6/17/17, 12:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 Såhär ser den fläckiga sidan ut, i övrigt är hon vit. Brokad?

Kajsig
6/17/17, 12:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Skulle även vilja veta vad denna har för färg/teckning då ska ska försäkra båda två nu i dagarna och vill vara säker på alla uppgifter

Emmai
6/17/17, 1:25 PM
#9

Är inte så bra på de här med färger, men tror att den första är svart brokad. Och den andra tror jag är madagaskar färgad, men teckning vet jag inte Cx

Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ

Evilina
6/17/17, 7:25 PM
#10

Nä, den första ser bara ut att vara svart wienertecknad. Ser inte ut att vara brokad.
Å kanin nr 2 är nog antingen kanel WT eller madagaskar WT, har rätt dålig färgåtergivning på min skärm.

Ellenekli
6/17/17, 9:20 PM
#11

Skulle säga att den första är vit WT eftersom brokad är när kaninen har en mantel som inte är hel och han har inga tecknen på att det skulle vara en mantel då färg på huvet saknas! Den andra är Madagaskar WT pågrund av det vita områdena på huvudet, öronen och tassarna.

Evilina
6/18/17, 11:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11 Den är inte vit WT, den är svart WT. det är det vita som är wienerteckningen. En kanin kan inte vara vit WT då vit inte är en färg hos kaniner. En vit blåögd (WTx2) är utseendemässigt vit men genetiskt så har den en annan färg. En Vit rödögd är även den vit utseendemässigt men har en annan färg genetiskt.

Här är en bild på en madagaskar brokad wienertecknad kanin. Du har rätt i att TS kanin inte har några tecken på att vara mantel/brokad men benämningen är svart WT. kaninen är svart med vita fält pga wienerteckning.
Min kanin här nedan är madagaskar med vita fält pga brokning och wienerteckning.

Upp till toppen
Annons: