Annons:
Etikettallmänt
Läst 484 ggr
MOJ
2017-06-14 12:55

Jagad av en katt!!

Jag var precis ute med Hugo i sele, och när vi var på en äng så kom det en katt bakom oss. Jag hann inte reagera, så katten började jaga Hugo. Dom sprang ungefär 6 meter innan jag lyckades skrämma bort katten. Hugo sprang inte så långt så jag hittade honom en bit bort. Nu ligger han och vilar med sin syster. 

I fortsättningen kommer jag att hålla mig i skogen, där finns inga katter. Men tror ni att han kommer komma ihåg denna händelse och förknippa det med selen=då vara rädd för att gå i sele? Ska jag börja om med selträningen då? Hur länge ska jag vänta med att gå i sele 1, 2 veckor eller mer? Eller ska jag börja direkt igen så att han inte hinner bygga upp rädslan?

Har detta hänt någon av er, och hur blev det senare då?

Annons:
Honestyisdead
2017-06-14 13:17
#1

Klart det finns katter i skogen. Dom är överallt!

MOJ
2017-06-14 13:46
#2

#1 Jag har aldrig sett en katt i skogen. Inte där jag rastar dem. Det är säkrare än att vara på en äng nära hus iaf (;

Honestyisdead
2017-06-14 13:51
#3

#2 Skogen är lätt att gömma sig i. Och där finns smådjur att plåga. Så var försiktig även där.

Snuffles
2017-06-14 13:52
#4

Varför kan du inte vara på någon gräsmatta i närheten av där du bor så att du har koll?

MOJ
2017-06-14 14:12
#5

Jo, men jag bor i ett radhusområde, och det finns typ 5 katter som går runt bara precis här jag bor. Det kanske är bäst att vara här ändå? Hmm

Upp till toppen
Annons: