Annons:
Etikettallmänt
Läst 552 ggr
MOJ
6/13/17, 2:57 PM

Rymde in till varandra

Idag när jag kom hem märkte jag att min hane hade lyckats flytta på en planka med en sten på och kommit upp till min hona. Jag har en bur med två våningar, och jag hade satt för trappöppningen med 2 plankor och en stor sten. Jag vet inte hur han har gjort men på något sätt har han tagit sig upp. 

Han kastrerades för en vecka sedan ungefär. Kan man åka till veterinären och kolla om hon är dräktig, eller är det för tidigt? Ska jag kastrera henne?

Dom är syskon och hon är bara 3 månader, så hon skulle inte klara en kull+att det skulle bli inavel. 

Vad ska jag göra!?

Annons:
Ellenekli
6/13/17, 3:12 PM
#1

Skulle gissa på att det inte blir några ungar eftersom hon är 3 månader ifrån att kunna bli dräktig (kanske möjligt att hon skulle kunna bli dräktig men VÄLDIGT osannolikt) och hanen var väll kastrerad

MOJ
6/13/17, 4:13 PM
#2

#1 Okej tack! Gud var skönt. Hanen är kastrerad, men man skulle ha dom ifrån varandra 2 veckor. Jag vet inte exakt varför, men det kunde fortfarande bli ungar innan det iaf.

tiger tok
6/13/17, 4:42 PM
#3

Nu vet jag inte hur gammal din hane är, men hanar skall hållas borta från honor i 4-6 veckor efter kastrering.

MOJ
6/13/17, 4:52 PM
#4

Han är också 3 månader. Hos veterinären sa dom 2 veckor, men jag vet det är ganska kort tid i jämförelse med vad dom flesta andra veterinärer säger. Men  jag väntar i 4 månader (:

CamillaS
6/14/17, 9:11 AM
#5

Oj, 3 månader och veterinären har redan kastrerat honom! Dom flesta veterinärer gör det inte förrens dom har blivit iaf 4-5 månader.

Upp till toppen
Annons: