Annons:
Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 1099 ggr
CamillaS
6/11/17, 9:25 PM

Hur hopptränar ni som bor i lägenhet?

Ni som bor i hus har ju väldigt lätt, bara att ställa upp några hinder på tomten och träna, klart!
Men vi som bor i lägenhet och bara har allmänna gräsmattor till förfogande, kanske med massa barnfamiljer och människor nära inpå hela tiden, hur gör ni?
För att göra det ännu svårare så säger jag er som inte känner någon som bor i hus dit ni kan ta er kanin för att träna på deras tomt.

Ställer ni upp era hinder på endå på gräsmattan utanför lägenheten, eller försöker ni träna inomhus istället?
Eller åker ni iväg och tränar på t.ex träningskurser?

Skrev samma fråga på Kaninhoppning iFokus, men det verkar inte vara så hög aktivitet där så frågar här också. :)

Annons:
[EM L]
6/12/17, 7:31 AM
#1

Jag hoppar inte, men när jag hade min förra kanin så hoppade jag inomhus.

Antar också att man åker med sin klubb för att träna någonstans.

ÄlskadeKanin
6/25/17, 11:05 PM
#2

#0 Jag hoppar på en liten grusväg utanför vårat lägenhetshus. Ända nackdelen där är att det kan komma bilar, men dom är oftast snälla och vänder om och kör runt huset istället :) (Vill också förtydliga att jag bor i en liten stad, tror inte att det är så smart om man bor i en stor stad) Annars brukar min mamma köra mig till en liten gräsplätt någonstans, tar lite tid men funkar om det inte finns något annat altenativ. :D Man kan nog även träna inne om man har någon lång hall eller så.

CamillaS
6/26/17, 12:40 PM
#3

Tack för era svar och hoppas på fler. :D

Twix*
6/26/17, 4:36 PM
#4

Jag skulle gjort som ovan, hoppa inomhus. Även om banan kanske inte kan bli så lång så är det ju alltid nån träning. Se bara till att ha mattor eller annat under och emellan hinder så att kaninen alltid har fäste. Har du bil/skjuts kanske du kan ta med dig hinder + nin för att åka ut i skogen och träna efter skogsbilsväg el liknande 😊

Ulvelin
6/26/17, 5:55 PM
#5

Om ni har en koridår så är det enkelt att bygga upp en bana❤️👌🏻🐰

Sissen
6/27/17, 9:40 PM
#6

Hoppar ute på "min" gräsmatta utanför dörren, dock kommer det bilar där med, och hundar, så jag brukar hålla mig inne och hoppar då på mattor i vardagsrummet c:

Annons:
Peak303
6/27/17, 10:57 PM
#7

Jag tränade ute på gården eller utanför gården. Visst kom det bilar och annat förbi. Men tyvärr inget man kan undvika om man bor i storstad. Jag bodde då i Helsingborg.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Smultrondraken70
6/28/17, 9:44 AM
#8

Vi körde på med Bosse i köket, dock bara för att han tyckte det var kul, så det kanske inte funkar så om man ska tävlingshoppa:// kort bana, iallafall, snabb acceleration och snabba inbromsningar.)) Våra nuvarande vill inte hoppa. Den ena totalvägrar, den andra kryper under. Bjuder på en filmsnutt när Bosse hoppar i köket. RIP lilla busfrö, vi saknar dig❤️

Upp till toppen
Annons: