Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 881 ggr
Ninen1998
6/8/17, 2:26 AM

Altan

Hejsan, jag undrar om man kan ha en kanin på sin altan i ungefär 4 dagar ~ när det är 10+ på nätterna? 

Han kommer alltså att gå löst på altanen, och det finns tak, och halva altanen har väggar.. Dock så är resten av halva altanen med bara "Staket" eller hur man ska säga, han kommer självklart ha sitt hus osv där, men ingen direkt "bur", kommer inte finnas någon risk för att han rymmer eller liknande, och är inte i närheten av en väg.. Så han kan inte bli skrämd av bilar oså.

Akut svar tack. 😮

Annons:
Ninen1998
6/8/17, 2:32 AM
#1

TILLÄGG - 

Det är en belgisk jätte, om det gör någon skillnad.. och finns inga direkta rovfåglar där jag bor.

Tjeja
6/8/17, 7:07 AM
#2

Det beror ju på vilka temperaturer han är van vid sedan innan, vilken päls han har utvecklat. Om han är innekanin i vanliga fall skulle jag säga nej. Det är för stor tempskillnad för fort. Han kan vara ute dygnet runt när utetemperaturen i bolådan på natten är närmare samma temp som bolådan inomhus på natten. Du får ge den några veckor att vänja sig genom att successivt sänka temperaturen i rummet med ca 5 grader på natten en vecka i taget. Typ.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Ninen1998
6/8/17, 9:32 AM
#3

Har hört att de ska vara 10 graders mellanskillnad max, och är unger 10 nu.. men är det för mycket?

Tjeja
6/8/17, 8:58 PM
#4

max 10 graders skillnad mellan inne-ute är inte det samma som 10 grader ute.

Har du 20 grader inne hemma är 10 grader ute på gränsen och inte att rekommendera.

Vänj kaninen vid 15 grader först i några veckor i så fall. Du får väl öppna ett fönster i rummet där kaninen är så att temperaturen på natten blir lite lägre än vanligt men inte lika kallt som ute. du får kolla med termometer att temperaturen i rummet inte sjunker under 15 grader på nätterna under tillvänjningstiden.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: