Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 561 ggr
Ninen1998
2017-06-07 12:05

Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, hejsan! 

Jag har precis skaffat kanin, och jag är inte allt för van vid dom etc, har haft kanin när jag vuxit upp men inte på ett tag nu.. Han verkar må bra, äter, dricker (Kanske lite lite, men han dricker) och bajsar bra, kissar.. Han är frigående i lägenheten som han vill, och verkar inte uppvisa några beteenden på att han är i smärta etc, men som jag vet ä'r dom väldigt bra på att dölja det. 

Han har inte bott hos mig så länge, bara någon vecka, och jag är livrädd - För att han ska bli sjuk, eller på något sätt försvinna ifrån mig. Kanske lite väl övertänkande när det kommer till de, men hellre det säkra före det osäkra. 

Nu till saken, han är lite "röd" längst in i ögat, ögat i sig verkar inte svullet, och det rinner ingenting ifrån ögat vad jag kan se. Jag har googlat bilder på kaninögon och ingen kanin jag hittar verkar ha sådana ögon.. Så jag vet inte om han är sjuk, och måste till veterinären eller om det är jag som övertänker det och hittar problem som inte finns.

Bifogar en bild så ni kan se vad jag menar. Tacksam för svar, MVG Livrädd ägare. 🤐

Annons:
Ninen1998
2017-06-07 12:05
#1

Kanske även ska tillägga att det inte syns lika väl när han bara "är" på bilden så "särar" jag lite på ögat så ni ska se riktigt..

Herveaux
2017-06-07 12:24
#2

Du kan alltid ringa veterinären för rådgivning, det brukar vara det bästa för nerverna. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

zemlathebunny
2017-06-07 21:19
#3

Jag tycker inte de ser ut att vara något fel på ögat. Men jag är EXAKT som dig och nojar över Allt! Jättejobbigt för kroppen att jämt oroa sig och man blir hur trött som helst!

Upp till toppen
Annons: