Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2282 ggr
JessicaOlin
5/23/17, 3:58 PM

Gräva sig ut

Ni som har kaninerna på maken i hagar Är inte ni rädda att dom gräver sej ut?

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Annons:
Myrra
5/23/17, 4:22 PM
#1

Hej!

Man får lägga galler i botten också så kan dom inte gräva sig ut.

tixEntry
5/23/17, 7:29 PM
#2

Nej, just min Simba är jag inte särskilt orolig för. Han har rymt ett antal gånger ur sin Hage, dock aldrig direkt grävt sig ut, och det längsta han har varit ute är ett par timmar, haha. :)

Om du själv är väldigt orolig kan du lägga galler på marken i hagen eller galler runtom, så att det i alla fall tar längre tid för dem att gräva sig ut. Om du har hagen så att man kan se den från huset är det ju bara att kolla till dem lite då och då så de inte är på väg ut.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

JessicaOlin
5/24/17, 12:29 AM
#3

Jan inte ha galler i botten då dom skadar sej En vart halt och en skadad nos m.n…. Därför undrar jag

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Linjen
5/24/17, 9:09 AM
#4

Tycker inte heller att man ska ha galler i botten, om man inte kan gräva ner gallret så dom inte går direkt på det. Men som #2 skrev var smart tycker jag, att ha galler runt om så blir det svårare för dom att komma upp om dom lyckas gräva sig ut.

Annalisa00
5/24/17, 12:20 PM
#5

Nej. Mina kaniner har grävmöjligheter inne i hägnen och verkar inte intresserade av att gräva sig ut. Under brunsten kan honorna vara lite sugna på att komma in till killarna, då brukar jag slänga ett öga längs staketet varje dag för att se om någon påbörjat ett hål, och isf lägger jag dit en sten bara.

JessicaOlin
5/24/17, 5:29 PM
#6

#5 vad menar du med grävmöjligheter?

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Annons:
JessicaOlin
5/24/17, 5:30 PM
#7

#2 runt om hur?

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

MOJ
5/24/17, 8:43 PM
#8

Jag har mina på gräs utan nät. Min förra kanin grävde väldigt mycket och tyckte att det var jätte kul. Hon kunde hålla på jätte länge. 

Men hon grävde sig aldrig ut. Man får gå och kolla ibland och om något hål är för djupt är det bara att sätta igen med en sten. 

Tycker inte att du ska ha galler i botten. Tänk dig själv att behöva gå på galler, det är nog inte så bekvämt. Plus att många kaniner tycker det är kul att gräva, det gör dom ju mycket i det vilda. (:

Upp till toppen
Annons: