Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 517 ggr
kem11llu
4/28/17, 2:34 PM

Tips på grovt hö som kan beställas!

Hej, har sökt men hittade ingen bra tråd att fråga i så skapar en ny.. Det börjar bli dags att köpa nytt hö och jag tänkte beställa via postorder en stor säck. Vår kanin Måns föredrar grovt hö, så jag skulle gärna vilja lite tips? på var man kan beställa just lite grövre hö. När vi fick hem honom köpte vi två säckar, en mindre med "finare" hö som tydligen skulle vara en favorit och en med mer blandat hö, finare och lite grövre. Det visade sig att han föredrar den sistnämnda och gärna äter just de grövre höet och lämnar de finare delarna. Favoriter är några långa lite grönaktiga träiga bitar som finns i, jag tror de tillhör någon typ av blomma. Länka gärna till hemsidor om ni har något förslag! Kan också hyra bil om man inte kan beställa hem (bor i Malmö).

Annons:
[EM L]
4/28/17, 4:00 PM
#1

Är inte så vanligt att internetbutiker säljer grovt hö.

Men du har tur som bor i Malmö=) Själv så köper jag grovt hö från Terariet i Folkets Park som ligger i Malmö=)

kem11llu
4/28/17, 5:32 PM
#2

Men gud vilket bra tips?, tack så mycket! Då ska jag bege mig dit, visste inte att de sålde hö också!

[EM L]
4/29/17, 11:26 AM
#3

#2 Säg bara till en kille som heter Frank att jag har en kanin och vill ha ett bra hö och en kompis köper höet från dig och rekommenderade ditt hö. Så jag undrar om jag också får lov att köpa hö av dig.

Men tycker att du ska ta och prova först innan du köper en hel bal.

[EM L]
4/29/17, 11:27 AM
#4

Och jo=) Dom säljer inte hö bara sådär, utan man får fråga. Det var en annan Medarbetare där som erbjude oss att få hö av dom.

Hoppas att Frank inte blir arg=) Han kan vara lite tjurig.

Upp till toppen
Annons: