Annons:
Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 4097 ggr
aliiciaj
2017-04-27 16:59

Bästa kaninhinder?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänker köpa 1-2 hinder från libra artic med vet inte vad som är de bästa att köpa. Vill köpa hinder som jag själv inte kan bygga och som är ett lite klurigt hinder för kaninen. Vet att vattengrav och parkbänken kan vara kluriga i början, men jag vill ha tips? på andra hinder. Funderar på månskäran, nine eleven och bron. Det är hinder som jag själv inte kommer lyckas bygga. Men tipsa gärna om de hinder som era kaniner tycker är kluriga på tävlingar :)

Annons:
Peak303
2017-04-27 18:13
#1

Hinder som jag märker att många brukar ha problem med är hinder som är platta/låga, så som skon och även öppen vattengrav. :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

aliiciaj
2017-04-27 20:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Joo, jag tänkte på den men det känns som att den är svårare för en kanin som är lite högre klassad eftersom man inte kan sätta upp upp bommarna så högt för en lättklassad kanin. Rimgade in på bilden hur hindret ser ut om det är lätthöjd, det blir en helt annat form på hindret. Mina kaniner är lätt och medelsvårklassade bara. Funderar på att köpa v4an/v5an för den är det samma svårighetsgrad på i alla klasser. För en maxad v4a/v5a är väl också tekniskt svår eftersom den lutar inåt?

sossos
2017-04-27 20:41
#3

WM´et vet jag att många är nöjda med, går att göra mycket med. Även asien, hjulet, hästskon mf…

Hinder som jag vet flera har svårt med är ribban, klackskon, vattengraven, china parkbänken, platta hinder och hinder som lutar inåt :)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

estrahmia
2017-04-29 08:07
#4

parkbänken är väldigt lätt och tråkig, wm:et eller ribban, klackskon. Hästskon är tex också lätt.

aliiciaj
2017-04-29 10:18
#5

Tack för alla tips?! Jag köpte klackskon och kaninen. Kaninen ser ut som ett hinder som går att bygga på flera olika sätt. #4 Jaa men jag har en kanin som aldrig förstått sig på parkbänken efter flera år, så lite klurig är den nog allt :)

Upp till toppen
Annons: