Annons:
Etikettallmänt
Läst 722 ggr
Kaninhopparen2016
2017-04-17 23:43

Hjälp vad kan jag göra?!!

Jag har haft x antal kaniner sedan 2011 och även 3 kullar under den tiden. År 2013 stals två utav våra dåvarande 6 kaniner. Det fanns inge lås eller någonting på burarna. Vi bor på ett sådant område att det finns folk som skulle kunna tänka sig att gå in på någonannans tomt när ingen ser. Sen på vintern år 2015 så dog två utav våra dåvarande 4 kaniner utav kölden en kväll, trots att dom hade mat, vatten osv. Sen sommaren 2016 försvinner/stals våra två sista kaniner som bodde ute och vi hade fortfarande inge lås eller något sånt. Jag vill kunna ha mina kaniner ute dygnet runt då jag tycker att dom mår båttre utav det (har två nya nu och en som är dräktig), men hur ska jag göra? Det finns alltid någon som håller ett öga på dem när kaninerna är ute i hagarna. Just nu bor dom inne men vill verkligen att dom ska kunna få vara ute mer! Om man sätter lås på burnarna (luckor och tak) garanterar det att ingen får upp luckan? Vad ska jag göra?

Annons:
CorneliaAndersson
2017-04-17 23:56
#1

Får man vara så fräck och fråga i vilket län detta hänt?

Jag har själv fått några enstaka kaniner stulna för några år sedan, bla. 2013 :/

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

smellcaramell
2017-04-18 00:25
#2

Jag hade nog till att börja med satt upp lampor med rörelsesensor som tänds när någon rör sig nära kaninburarna. Detta avskräcker nog de flesta om man bor i ett "vanligt" bostadsområde med hus rätt tätt och bra insyn på gården, bor man på landet så är det kanske lite annorlunda. Sedan bör det räcka med ett lås på burarna, har svårt att tro att kaninappare har med sig avbitartång så de kan klippa upp gallret på buren, dessutom behöver de isåfall göra ett rätt stort hål om de dessutom ska få ut kaninen…

Om man har utekaniner och ska vara borta en längre stund kanske man kan be någon granne bara hålla ett extra öga om man bor i ett område där kaninstölder är vanliga(vilket de tyvärr verkar vara hos dig).

Kaninhopparen2016
2017-04-18 07:08
#3

#1 I Västerås

CorneliaAndersson
2017-04-18 11:54
#4

#3 Hmmm, ja okej, detta var i Skåne :/

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Upp till toppen
Annons: