Annons:
Etikettminneslunden
Läst 1181 ggr
CamillaS
4/17/17, 2:26 PM

Sov så gott älskade Zingo <3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trodde verkligen inte att jag skulle behöva skriva i den här kategorin förrens många år framåt… 😭💔 Kom ut från sovrummet i förrgår och skulle säga godmorgon till Zingo och ser då att han ser konstig ut. Han sitter uppburrad i ett hörn och kommer inte ens fram till mig när jag öppnar burdörren. Jag tar lite pellets i handen som han alltid reagerar på annars och skuttar runt för. Men inte nu, han sitter bara stilla och gör ingenting! Ringer snabbt till mamma och berättar att Zingo är sjuk och sen till närmsta veterinär. Tyvärr svarade inte den vetten fastän det var telefonkö och dom hade öppet. Så jag ringde istället till ultuna i Uppsala. Mamma och jag slänger in oss i bilen och åker dit. Väl där så säger dom till oss att dom inte är så duktiga på kaniner men dom tog emot honom endå. Vi fick vänta en stund inne på rummet tills veterinären tillslut dök upp. Hon kände igenom honom, lyssnade på hans hjärta och tittade snabbt på hans tänder. Magen kändes spänd sa hon. Så vi kom överräns att han skulle få tarmstimulerande medicin, en vätskepuckel under huden och smärtstillande. Fick även köpa en påse CC som jag skulle mata han med så fort jag kom hem. Men det gick inte… trots stödmatning och mediciner så förlorade hans lilla kropp kampen.. 😭💔😭 Zingo var min första kanin som jag ägt i vuxen ålder. Saknaden är obeskrivlig och smärtan av att förlora honom gör så ont i mitt hjärta.. Älskade Zingo kommer för alltid att sakna dig, du var en väldigt speciell kanin! Alla som älskar djur blev charmade av dig och du fick massor av beröm för att du var så mysig och social även på dom två utställningarna du han va med på. Förstår inte att det är sant att du inte finns mer, men det går sakta upp för mig för varje långsam timme som går. Nu slipper du iaf att ha ont längre, du är på en mycket bättre plats! Matte älskar dig! Vila i frid min bästa vän.. ❤️💔💔😭😭😭

Annons:
[EM L]
4/17/17, 4:34 PM
#1

🌺Vila i Frid🌺

Styrkekramar från mig och Mira🤗

Ulvelin
4/17/17, 5:38 PM
#2

Rip❤️🌹 Styrkekramar från mig och sigge🐇🌷🌹😘🤗😰😪😥😢😓

CamillaS
4/17/17, 9:35 PM
#3

Tack #1 -2. 🤗😢
Såg nu att datumet blev fel på bilden. Ska vara 17-04-16 men kan såklart inte ändra tack vare att det gått mer än en timme sen inläggets skrevs.. 😕

Upp till toppen
Annons: