Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 910 ggr
lindqvist96
4/16/17, 7:02 PM

Förstföderska

I fredags fick min kanin 8 ungar på dygn 31, alla såg ut att leva och må. 😍

Eftersom det är hennes första kull vågar jag inte vara kring boet för mycket eftersom jag är rädd att hon ska bli stressad och bita ihjäl dem, men hittills har jag sett alla röra på sig.

Det som oroar mig är att hon inte kommer ta hand om alla 8, är rädd att någon/några blir undernärda eller liknande. Hur vanligt förekommande är det?

Det känns som man kan förbereda sig hur mycket som helst inför något men ändå inte vara förberedd på allt…

Kan även tillägga att hon är en hermelin/lejonhuvad, hade inte förväntat mig 8 ungar från henne då hon inte är så stor i storleken, men riktigt kul är det- vill bara att alla ska överleva!❤️

Annons:
Pytteliten
4/16/17, 8:03 PM
#1

Har det gått bra så här långt så gör det säkert det i fortsättningen också! Du kan lugnt titta till (och ta i) ungarna en eller ett par gånger om dagen. Normala hanterade kaniner biter INTE ihjäl sina ungar. Modersinstinkten är en av de starkaste instinkter som finns, så lita på den ❤️.

lindqvist96
4/16/17, 10:17 PM
#2

#1 Tack! Märkte idag att hon blev lite stressad (eller bara nyfiken) när jag var kring ungarna. Skulle det hjälpa om man lyft ut honan från buren? 

Har kaninerna utomhus och hon har boat ordentligt mycket, ganska omständigt att få en bra titt på alla. 

Sedan födseln av ungarna har hon något starkare revirinstinkter har jag lagt märke till. I vanliga fall är hon vad vid daglig hantering osv.🙂

[Cissi88]
5/26/17, 9:35 AM
#3

Hej, Hur har det gått med alla kaninungar?

lindqvist96
8/1/17, 1:35 PM
#4

Det gick bra. Men när jag vågade ta ordentlig titt I boet och räknade var det 6 stycken inte 8. I dagsläget har alla flyttat till egna, jättebra hem! ❤️Behöll en unge som verkligen är jättefin och snäll på alla vis.

Upp till toppen
Annons: