Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 740 ggr
eelliieeee
2017-04-10 20:01

Färg resp. teckning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag, som i vanliga fall inte brukar ha några problem med att se färg och teckning, kan inte komma underfund med vilka färger den lille kaninungen har. Han har fyra vita tassar, vitt parti runt bröstet och i nacken samt en vit bläs. Öronen har en strimma färg (som blir mindre och mindre) på framsidan men är helvita resterande del. Två blåa ögon och misstänker även att han har rubinglans då de blänker rödaktigt precis som hans fars ögon gör. Hans föräldrar är gul/havanna japantecknad wienertecknad och havanna wienertecknad. Som ni ser på bilderna (som kommer att ligga här och i kommentarsfältet) så är han gulaktig med en havannafärgad fläck ovanför ena ögat. På själva kroppen har han mörkare gulaktiga partier men de är inte så mörka som fläcken vid ögat. Kan havanna vara så ljust, eller är det någon helt annan färg? Blir så frustrerad på att inte kunna avgöra färgen haha! Skulle vara jättetacksam om ni kunde hjälpa mig :D

Annons:
eelliieeee
2017-04-10 20:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
eelliieeee
2017-04-10 20:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Halvtaskig mobilbild men tycker att den visar färgerna hyffsat bra

Sashhi
2017-04-10 21:47
#3

Gul/brun japantecknad wienertecknad :)

Not your mom, not your milk.

[EM L]
2017-04-10 22:01
#4

#3 Gul/brun japantecknat och dom andra bruna japantecknade finns inte tror jag.

Trebit
2017-04-10 22:07
#5

#4 Gul/brun japanteckning finns, däremot inte svart/brun, då det är det svarta anlaget som späds så att det blir brunt. http://kaninfarg.se/farg.japangulbrun.htm

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

eelliieeee
2017-04-12 10:21
#6

Taaack så mycket för hjälpen! Jag visste faktiskt inte att japanteckning fanns i kombinationen gul/brun så nu har jag lärt mig något nytt! :D

Annons:
Sashhi
2017-04-12 14:40
#7

Gul/brun är samma sak som gul/havanna, men det heter egentligen gul/brun. Så han är samma färg som mamma, bara lite annorlunda teckning antagligen.

Not your mom, not your milk.

eelliieeee
2017-04-12 19:25
#8

#7 Jaha, då förstår jag! Då ändrar jag till gul/brun på mamman så det står rätt på härstamningsbeviset. Han är ju mycket blekare än henne när man jämför de mörka partierna så trodde först inte att han var gul/brun japantecknad, men det är nog dom du säger; att teckningen skiljer sig. Tack så mycket för hjälpen och förklaringen! :)

Sashhi
2017-04-12 20:38
#9

Just japantecknat och wienertecknat kan variera något enormt. Min japankille är nästan "korrekt utställningstecknad" med varierande färgfält medan hans pappa bara har en enda japanfläck :) så det kan bli väldigt annorlunda!

Not your mom, not your milk.

eelliieeee
2017-04-12 20:45
#10

#9 Ja, det var ju verkligen skillnad på teckningen! Jag har nästan alltid haft japantecknade med liknande teckningar så den här ungen förvirrade mig, men nu har jag fått rätsida på det hela ;D

Upp till toppen
Annons: