Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1031 ggr
MLR
2017-03-30 20:22

Hjälp han rymmer!

Våran lille nye kaninkompis på tre månader har börjat rymma från sin Hage 😆 Han hoppar upp på burtaket och ner på golvet.. Visst är mitt mål att han ska bli frigående, men kanske inte riktigt redo för det ännu.. Vill ju inte börja stänga in honom i buren så fort vi inte är hemma 😧 Fler som har små rymmare? Hur har ni löst det?

Annons:
Herveaux
2017-03-30 21:13
#1

Kanske kunde vara en lösning att ta bort gallerdelen av buren om ni kan fästa vattenflaskan på något annat vis?

(Var ett tag sen jag hade bur-djur, men antar att dom flesta vattenflaskorna fortfarande fästs i gallret.)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

MLR
2017-03-30 21:32
#2

Smart! Att jag inte tänkte på det! :) Ska testa.. och hoppas att han inte är riktigt så grym på att hoppa så han lyckas hoppa över kompostgallret :-D Tack!

Herveaux
2017-03-30 22:04
#3

#2 Hoppas det löser sig!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Sashhi
2017-03-31 00:11
#4

Ställ kompostgallrena på högkant :)

Not your mom, not your milk.

MLR
2017-04-05 19:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Tänkte bara uppdatera och berätta att våran lille rymmare Bobbo nu har blivit frigående :) Han bor i köket och hallen och slipper vara inlåst i sin bur både dag o natt. Han verkar så lycklig och det är underbart att se honom så fri <3 Just nu har vi kvar buren som matplats etc men den ryker nog snart :) Tänker att Ikeas bord Hol och Transportbur borde räcka. Om någon har lite andra fiffiga lösningar till frigående kanin så posta gärna bilder här!

Upp till toppen
Annons: