Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 673 ggr
carolineleven
3/26/17, 4:04 PM

Beställa hö på nätet?

Jag har prövat två bönder i närheten där jag bor, och jag kan fortsätta pröva, men jag tänkte pröva med granngården först eftersom att min kanin har avmagrat och granngården är i närheten.

Finns det någon internetbutik att pröva? Brukar dkiraffärer kan något bra hö? Det är värt kostnaden om Ta-Sia verkligen äter höet. Det jag har nu äter hon knappt av.

Annons:
[AnimeV4]
3/26/17, 4:13 PM
#1

Jag skulle börjat i en annan ände och kolla upp henne hos veterinären. Främst tänderna.

Pytteliten
3/26/17, 6:25 PM
#2

Var bor du? Det kanske är någon här som har bra hö att sälja! Tyvärr blir hö som är förpackat snabbt tråkigt, så det är oftast betydligt bättre att köpa av någon som haft det opackat på skulle eller liknande.

Chinesecrestedlover
3/26/17, 7:05 PM
#3

Ts: Jag håller med #1 kolla upp henne hos veterinären först så hon inte är sjuk. En kanin som magrar är inte ett gott tecken och det kan tyvärr gå väldigt snabbt utför med en kanin som inte äter. 

Hö direkt från en bonde lär förövrigt vara betydligt bättre än hö som packats och sedan fraktats till butik och sedan till dig… Granngårdens hö fungerar ju… men skulle välja bonde i första hand utan att tveka en sekund.

carolineleven
3/27/17, 4:11 PM
#4

Jag har gått till vet, vi vet inte vad som är fel. http://kanin.ifokus.se/discussions/58d13bd0ce12c44c4200dbbd-avmagring-infektion-och-andingsproblem

Jag köpte ekologiskt hö från arken zoo i Västerås  och det luktar och ser bättre ut än från de två bönder jag prövat. Jag får lov att fortsätta pröva om det här höet inte går hem. Ca 150kr för 110 L, kanske något kg…

[EM L]
3/28/17, 7:52 AM
#5

Jag bor i lägenhet och köper hö från ett Terarie i parken. Jättegott hö för Mira med grova strån, grönt, odammigt.

Jag betalar ca 60 kr för kanske mer än 110 liter. Fast det går in mycket hö i Miras mage och soptunnan=)

carolineleven
3/30/17, 8:17 PM
#6

Terrarie i parken?

Annons:
[EM L]
3/31/17, 7:41 AM
#7

#6
Yes🙂 Där kan man gå en runda bland ormar, kakaduor, apor, fladdermöss. Ja djungelns alla djur. Dock måste men betala för att få gå in=)

Fridaaaa
3/31/17, 9:30 AM
#8

#7 Hon menar nog vilken park eftersom du inte skrivit staden :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EM L]
3/31/17, 2:47 PM
#9

Aha. Folkets park i Malmö.

Upp till toppen
Annons: