Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 757 ggr
SandraO
2017-03-19 18:49

Oseriösa köpare!

Alltså, hur lyckas ni uppfödare sälja era ungar och känna er nöjda med alla köpare? Har haft en annons ute på min vuxna korsningskanin då jag har vart sugen på en renrasig hona och ev. Avel framöver. Men de svaren jag fått på annonsen så har jag bestämt mig för att behålla henne. . Men folk som bara skriver "söt kanin, jag vill köpa den, kan jag komma imorgon?". Har bett om att få mer info om köparna, vad de har tänkt, hur nya boendet ser ut etc. Och jag får INGA svar…bara flera dåligt skrivna mail med "jag vill köpa den". Riktigt irriterande tycker jag!

Annons:
sossos
2017-03-19 18:53
#1

Vart har du annonserat då? Har märkt att det är väldigt olika om man t.ex. annonserar på blocket mot en kaningrupp på facebook.

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Herveaux
2017-03-19 18:58
#2

Usch, finns mycket konstigt folk därute.
Bra att du behöll kaninen istället för att chansa och sälja till någon som inte känns helt hundra. 👍

I kommande annonser så kanske du kan prova att skriva ut vad du vill att spekulanternas svar ska innehålla för information och helt enkelt ignorera dom svar som inte följer dina anvisningar.

Lycka till med framtida avelsplaner!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

minibini
2017-03-19 19:50
#3

Om du vil kolla om den är seriös ställ någon fråga som man vet om man är lite seriös altså en riktigt korkad typ "hur mycket lyxblandning ska en kanin ha värge dag" får du något anat svar än "den ska inte ha det varje dag" så vet du ju att dom inte ska ha någon kanin

tlover
2017-03-19 20:20
#4

Jag brukar inte räkna en köpare som möjlig köpare förrän dom är på gården och kollar kaninerna. 

Tyvärr kan man aldrig vara säker, vi sålde ett gäng kaniner till en ny granne en gång med bra meriter eller vad man ska kalla det (god erfarenhet av djur) men när denna inte kände att h*n kunde ta hand om kaninerna längre släppte denna bara ut dom 😕

Men lite på hjärtat ändå, det är bättre än inget och sälj inte om du inte känner dig säker

l'm back

Upp till toppen
Annons: