Annons:
Etikettallmänt
Läst 1333 ggr
[EM L]
3/19/17, 2:48 PM

Interjuv! Kaninägare.

Hejsan!

Har nyss skapat en blogg om just kaniner, kolla gärna in!

Och vill interjuva(Säg till mig om stavningen om det är fel.) två kaninägare till min kaninblogg.

Dom som vill skriver bara utifrån mallen här nedan och svarar på frågorna.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Namn:

Ålder:

Landskap:
Född:

När blev du intresserad av kaniner och varför?:

Hur länge har du haft kaniner?:

Hur många kaniner har du just nu?:

Vilka raser tycker du om bäst?:

Vill du bli uppfödare eller är du det redan?:

Varför vill/är du uppfödare?:

Hoppar eller ställer du ut?:
Vilken av dina kaniner har du starkast band till?:
Hur bor kaninerna?:

Annons:
Fridaaaa
3/19/17, 2:58 PM
#1

Namn: Frida

Ålder: 26 år

Landskap: Blekinge
Född: 20 nov 1990

När blev du intresserad av kaniner och varför?: Varit intresserad sedan jag var liten, vuxit upp med kaniner, så det har alltid funnits där :) Underbara djur helt enkelt! :D 

Hur länge har du haft kaniner?: Sedan jag föddes.

Hur många kaniner har du just nu?: 4, 3 egna, en på foder, Men snart är dem 5

Vilka raser tycker du om bäst?: Har många favoriter: Dvärgvädur (alla pälstyper), rex, holländare bland annat 

Vill du bli uppfödare eller är du det redan?: Varken eller. Finns så många kaniner i överflöd, så behövs inga fler uppfödare :)

Varför vill/är du uppfödare?: Varken eller. Finns så många kaniner i överflöd, så behövs inga fler uppfödare :)

Hoppar eller ställer du ut?: Hoppar lite på skoj hemma bara
Vilken av dina kaniner har du starkast band till?: Måste nog säga Messi
Hur bor kaninerna?: Messi och Hailey bor i en bod på stor yta. Gizmo just nu inne i en innebur men ska med ut. Trollet i boden i stor bur uppe på en hylla :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EM L]
3/19/17, 3:08 PM
#2

#1 Tack!

[EM L]
3/19/17, 3:22 PM
#3

#1 Publicerad nu=)

Djurgalen
3/19/17, 10:39 PM
#4

Namn: Julia

Ålder: 15

Landskap: Skåne

Född: 18/6 - 2001

När blev du intresserad av kaniner och varför?: Min familj har alltid haft kaniner så de har alltid funnits där :) 

Hur länge har du haft kaniner?: Sen jag var 5 år

Hur många kaniner har du just nu?: 2 st, en hoppvädur och en hermelin/dvärgvädur korsning

Vilka raser tycker du om bäst?: Hermelin

Vill du bli uppfödare eller är du det redan?: Jag är ingen uppfödare och har inga planer på att bli det heller, tycker att det är ett alldeles för stort ansvar

Varför vill/är du uppfödare?: -

Hoppar eller ställer du ut?: Nej, hoppar dock lite på hemmaplan ibland men varken jag eller kaninerna tycker det är särskilt kul så därför tävlar vi inte.

Vilken av dina kaniner har du starkast band till?: Min hoppkorsnings hona, Arrows nocturne of shadow "Inca"

Hur bor kaninerna?: Mina kaniner bor tillsammans i en utebur som är 3x4m + en upphöjd del som är ca 1,5x1m, i buren finns massvis med tunnlar, stubbar och hus :)

kaninloveeer
3/20/17, 6:02 AM
#5

Namn: Felicia

Ålder: 13 år

Landskap: Skåne

Född: 2004

När blev du intresserad av kaniner och varför?: Jag har haft mitt intresse för just kaniner rätt länge men det kom verkligen fram när jag förr något år sen när jag vart på en djuraffär så hände det upp en skylt om att börja på Kaninhoppning hos Lunds Kaninhoppare då.

Hur länge har du haft kaniner?: Jag har haft kanin sen dag 1, alltså min mamma hade redan en kanin när jaf föddes men fick min allra första kanin 06 och han lever ännu- 11 år.

Hur många kaniner har du just nu?: Just nu har jag fyra men har tingat några så snart flyttar även det in småttingar här igen.

Vilka raser tycker du om bäst?: Mina favoritraser är dvärgvädur, harkorsning (har lagt intresse på två kullar), hoppkorsning och vädurskorsning.

Vill du bli uppfödare eller är du det redan?: Jag kan inte direkt säga att jag är en uppfödare men föder upp här hemma smått ibland när jag har tiden men just nu har jag mycket i skolan.

Varför vill/är du uppfödare?: Jag vill för att kaniner är min största hobby och jag satsar väldigt mycket på kaniner & Kaninhoppning. Sen tar jag ibland kullar för att få fram bra kaniner lämpade för hoppning.

Hoppar eller ställer du ut?: Som det kanske märks så är jag en kaninhoppare men skulle kunna tänka mig att ställa ut i framtiden men nu ser det inte ut som det.

Vilken av dina kaniner har du starkast band till?: Jag kan inte säga att jag har någon starkast band med någon utav kaninerna för att jag har lika stort band med alla mina kaniner. Jag skulle ALDRIG kunna peka ut dem direkt.

Hur bor kaninerna?: Kaninerna jag har just nu bor i boxar men har massa fackare i stallet med som mina tingade kaniner kommer bo i.

Upp till toppen
Annons: