Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 867 ggr
[pe3rks]
3/5/17, 8:26 PM

Är er kanin försäkrad?

Undrar om er kanin är försäkrad och isåfall var? Har ni fått användning av försäkringen? 

Frågar av ren nyfikenhet 🤪

Annons:
MissanTissan
3/5/17, 8:55 PM
#1

Följer

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Djurgalen
3/5/17, 8:58 PM
#2

Mina är försäkrade i Agria, har aldrig behövt använda försäkringen 🤪

Fridaaaa
3/5/17, 9:01 PM
#3

Nix.  Det är så mycket undantag och känner att jag tjänar på att spara undan.
FInns desutom bara 2 bolag, och ena är skit (agria) enligt mig.

Trollet är försäkrad i Sveland, men han är inte min egna kanin

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Trebit
3/5/17, 9:38 PM
#4

Mina två är försäkrade i Agria. Fick användning av det flertalet gånger för ena kaninen under året som gått. Han hade öronproblem i omgångar, plus att det blev ett akutbesök pga magatoni i höstas. Det har aldrig varit något problem att få pengar tillbaka på försäkringen, bara att scanna in kvitto och skicka in. Har haft trevlig erfarenhet av deras kundservice också. Självklart lägger vi undan pengar också, då det ändå behövs betalas på plats, men det känns skönt att veta att mycket kommer tillbaka, och för ca 100 kr i månaden (två kaniner) känns det absolut värt för oss.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

kaninsnobben78
3/5/17, 10:13 PM
#5

Nej Mina är inte förskärade   är dyrt

Chinesecrestedlover
3/5/17, 10:19 PM
#6

Har ingen kanin just nu (min försvann spårlöst i december från sin bur/hage tillsammans med sin bror😭) men har annars haft kaniner i…ja 2017 blir… (dvs. om det blir någon ny kanin efter den tragiska händelsen i december 2016) 27:e året med kaniner. 

Jag har aldrig haft kaninerna försäkrade. Enda gången som det möjligtvis skulle ha lönat sig var när alla kaninerna (hade 9 då…eller 11…ja, rätt många i alla fall) åkte på löss och var tvungna att få sprutor flera gånger. Annars har jag haft turen att ha friska kaniner (oftast). Några har genom åren behövt avlivats (en p.g.a. att den tyvärr hamnade slagsmål med burkompisen, efter att ha bott tillsammans utan problem i sex år och en som blev rejält sjuk och magrade av så pass att det var snällast att ta bort den…kommer inte på några fler just nu som behövt veterinärvård), men det hade inte lönat sig att ha de försäkrade för det.   Har aldrig haft någon kanin med typ. bettfel eller liknande problem.

Annons:
taxidriver142
3/6/17, 6:19 AM
#7

Nej, jag har aldrig haft mina kaniner försäkrade. Enligt min åsikt lönar det sig inte.

[EM L]
3/6/17, 9:59 AM
#8

Min är tror jag, har inte betalat än. Får ringa och fråga=)

Väldigt trevlig kundservice.

Fridaaaa
3/6/17, 10:01 AM
#9

#8 Om du inte betalat är den inte försäkrad.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EM L]
3/6/17, 12:18 PM
#10

#9 OK.

[fin_kanin]
3/6/17, 3:40 PM
#11

Nope….🤔

sossos
3/7/17, 7:05 AM
#12

Frida är försäkrad i Sveland, vet dock inte om vi kommer fortsätta med försäkringen :)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

kanin/höna
3/17/17, 10:28 PM
#13

jag försöker lägga undan några hundringar i månaden. blir billigare än försäkring.

Annons:
Upp till toppen
Annons: