Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 908 ggr
Erik97an
2017-02-26 19:00

Katt + Kanin ihop?

Om jag skaffar kanin som går i en 160cm bur, kan jag då släppa ut den på golvet även om jag har katter? kan man typ träna de att gilla varandra?

eller ska jag släppa ut kaninen såfort katterna gått ut?

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Annons:
tlover
2017-02-26 19:03
#1

Enbart om du har hundra koll hela tiden och är nog nära för att kunna sära dom åt i värsta fall (jag har fått en av mina kaniner dödad av en av våra katter så jag vet hur illa det kan gå om man har otur).

Visst det finns de som har katt och kanin som är bästisar (så var det för oss innan kaninen dödades) men det är en riktigt stor risk och det ska man inte glömma

l'm back

Erik97an
2017-02-26 19:07
#2

har ett par '' kompost galler '' tror du det kan fungera som vägg mellan katt & kanin för isåfall kan jag ju göra så att kaninen är ifred och katterna på andra sidan? 🙂

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Thotis90
2017-02-26 19:21
#3

Jag har haft katt och kanin tillsammans och det gick väldigt bra. Jag hade katterna först och skaffade sedan kaninen. De kom överens från dag 1 och var gärna tillsammans på den stora mattan på vår inglasade balkong.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Erik97an
2017-02-26 19:41
#4

Hur ska jag göra när jag åker till jobbet då? ska jag stänga in katter/kanin i varsin del av mitt hus? har nämligen inga dörrar men däremot har jag en öppning som jag kan stänga igen med kompostgaller isåfall så inte katterna står utanför kaninburen och klöser med tassarna ifall jag inte ser det?

är så sugen på kanin igen men har ju två katter 😛

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

TatsuOni
2017-02-26 19:51
#5

Våran katt var rädd för kaninen som älskade att jaga katten… Det var kaninens största hobby. Vi hade kaninen i bur på nätterna och när vi inte var hemma.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Erik97an
2017-02-26 19:59
#6

men kunde katterna gå utanför kaninens bur? bråkade de inte?

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Annons:
tlover
2017-02-26 20:19
#7

#2 det beror på hur du gör med kompostgallret. Har du en rejäl ram i trä kan det nog funka men jag skulle inte bara sätta ihop dom med varandra utan ram

l'm back

Erik97an
2017-02-26 20:26
#8

#7 Nej nej jag sätter ju fast de med klämmor i väggen eller med någon hake om du förstår hur jag menar 😛 de som är så bra med att man har brädor som väggar istället för gips eller tapet! 😂

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

tlover
2017-02-26 20:47
#9

#8 Jag skulle nog inte lita på dom då, men du kan ju ha det när du är i rummet för att minska tiden du behöver vara på vakt till 100%

l'm back

TatsuOni
2017-02-27 14:16
#10

#6 Katten vågade inte bråka med kaninen😛 Men jag hade nog inte chansat att bara lämna en ny kanin ensam med katter även om den sitter i bur. Har du inte möjlighet att skaffa en dörr?


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: