Annons:
Etikettallmänt
Läst 662 ggr
Moast
2/19/17, 7:50 PM

Vilken ras?

Hej! Vi kommer antagligen skaffa oss två kaniner till sommaren. Vi har bestämt oss för uppfödare (tror vi), uppfödaren kommer ha tre kullar som vi kan välja ifrån. En kull av vanlig dvärgvädur, en kull av lejonhuvad dvärgvädur och en av lejonhuvad kanin. Vi vill ha våra kaniner till sällskap och dem ska vara lugna och gosiga. Men jag skulle gärna vilja testa att hoppa lite, vilken utav dessa raser tycker ni bäst om och varför? Ge mig gärna lite nackdelar och fördelar med alla tre och egna erfarenheter. :)

Annons:
tinybus
2/19/17, 9:45 PM
#1

well mycket beror på hur mycket tid och omtanke uppfödaren lägger ner på kullarna. Så var otroligt noga när ni väljer.
Kan bara prata för dvärgvädurarna, men i mina ögon finns det ingen goare ras.  Hoppa kan de också om viljan hos individen finns.

Moast
2/19/17, 10:44 PM
#2

#1 Ja det förstås! Kommer vara väldigt noga när jag ska välja, kommer välja en som är framåt och gärna kommer fram till händer och är snäll mot sina syskon. Fårl se vilka vi fastnar för..

fisha1
2/23/17, 5:55 PM
#3

Jag har själv lejonhuvade, de kan vara något tjuriga inland(beror såklar mycket på personlighet också) men så otroligt mysiga och sociala, och så mycket personligthet! En annan sak jag älskar är allt fluff, så mysigt. Om ni ska har två ungar kan ni väll prova från olika kullar? och så vill jag bara uppmuntra att köpa kaniner från uppfödare!!

jolle1234
2/23/17, 11:34 PM
#4

Vill du ha en lätt kanin som knappt kräver någon pälsvård alls, som kan hoppa om viljan finns, gosig… så hade jag valt Dvärgvädur ❤

jolle1234
2/23/17, 11:34 PM
#5

Vill du ha en lätt kanin som knappt kräver någon pälsvård alls, som kan hoppa om viljan finns, gosig… så hade jag valt Dvärgvädur ❤

Moast
2/25/17, 9:45 AM
#6

#3 Okej, såklart beror det på personlighet. Jag gillar också fluff men jag får se.. Vi har nog tänkt ta från olika kullar då det är jag och min lillebror som ska ha varsin. Därför är det inte säkert att vi fastnar för kaninungar i samma kull. #4 Ja, det skulle vara jätteroligt att få hoppa lite iallfall! Tack för svaren!

Annons:
sossos
2/25/17, 9:40 PM
#7

Lejonkorsnimgar skulle jag tipsa om! Otroligt mysiga, fluffiga och ofta glada i att hoppa. Lejonhuvad dvärgvädur är ju typ en dvärgvädur med fluff om man nu vill ha det :P

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

emiliasundstrom
2/26/17, 9:37 AM
#8

Dvärgvädurar helt klart! Har haft 5 stycken och alla är såå mysiga och har haft kapacitet för lättare hoppning, har en nu som är riktigt duktig på att hoppa. :)

Blomma Med vänlig hälsning Emilia Blomma

Innehavare av Norths Hoppkaniner 

Regnbåge

Upp till toppen
Annons: