Annons:
Etikettminneslunden
Läst 2252 ggr
melodygelmers
1/28/17, 7:58 PM

Min kanin dog helt plötslig..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag köpte en kanin för en månad sen han var då 11 veckor. Lilla Plutt kallade vi honom. Han var otroligt glad, nyfiken och ville alltid vara med oss och våra andra djur. Han var hur go som helst. Han fick go lös i vårt hus och var framförallt vänner med våran tax. de var bästa vänner tills Plutten började bita våra djur.. Han gjorde våran tax så mycket ont att taxen tog honom i nacken och började skaka honom.. men tyvärr fick jag ha honom i min vardagsrum på ovanvåningen tills jag kunde kastrera honom om två veckor och hitta en tjej kompis till han. Han var fortfarande glad och skuttade runt, hoppade på mitt knä när jag satt på soffan och började slicka min hand. 

Men tyvärr efter en vecka på en torsdag 26/01  så började han gömma sig, han var inte riktigt sig själv och skuttade inte runt längre. Han bara satt i sin kattlåda och stirrade fram, ville inte riktigt äta hö längre, drack inte jätte mycket och åt inte sin favorit mat; sina morötter. Han åt redan inte så mycket hö från första dagen och jätte mycket pellets vilket inte är bra, han nyste väldigt ofta och kisset var grumlig och väldigt gul.. Dagen efter 27/01 när jag kom hem från skola på fredag så ville jag ta honom ut ur sin bur så att han kunde springa runt men hittade honom död i sitt hus med sina ögon stängda.

Han var nästan 5 månader, så ung, hade fortfarande hela sitt liv framför sig. jag har såna skuldkänslor, det känns som att det är mitt fel att jag inte gjorde tillräckligt för honom. Kan han ha död för han kände sig ensam eller kan han redan ha varit sjuk när jag köpte honom, hjärtstopp, kan det vara eftersom våran hund skakade honom eller  förstoppning? Märkte dock inget på hans bajs, de var helt normala. Han började dock sista dagen att sparka med bakfoten på golvet. Saknar honom så mycket. Hur ska jag komma över sorgen….. Min mamma sa att jag skulle köpa två nya men även om jag då har nåt annat att tänka på så känns det som att jag ersätter Plutten som att jag inte brydde mig om honom. Det gör extra mycket ont eftersom han var så ung och inte borde  ha död så tidigt och eftersom det hände så plötsligt. jag kan verkligen inte fatta att det har hänt, jag hade honom ju bara en månad, känns som att när jag går till min vardagsrum att han kommer vara där och skutta runt… vet någon vad det kan ha varit eller har samma erfarenheter och hur ni kom över sorgen????

Annons:
kaninpiss
1/28/17, 11:20 PM
#1

Svårt att säga vad din kanin dog av men angående förstoppning så har jag råkat ut för det flera gånger med de kaniner jag haft trots att jag gett dem bra mat med mycket hö och inte så mycket pellets. Om kaninen börjar äta dåligt och bajsa mindre  ofta så finns det risk att det är förstoppning

Om kaninen inte äter så är det akut och det går inte att vänta i flera dagar.

Hästbäst
1/29/17, 6:30 AM
#2

Jättesorgligt ;(. Men om du verkligen vill veta vad som hänt så kan du skicka honom till obduktion.

Hästar är våra bästa vänner

tiger tok
1/29/17, 8:31 AM
#3

Usch vad tråkigt! Men om du i framtiden vill skaffa kanin igen, ge inte så mycket pellets utan bara lite grann,så börjar kaninen äta hö!

Upp till toppen
Annons: