Annons:
Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 827 ggr
Hästbäst
1/23/17, 10:13 PM

Kritik till kaninhemsida

Hej! Har nyligen skapat en kaninhemsida. Vill gärna ha kritik för den så gå in och kolla och skriv vad ni tycker. Ska lägga in lite mer bilder. Vad ska jag ha för färg på texten? Är den jag har nu bra eller borde jag ändra? http://alvbronskaniner.weebly.com

Hästar är våra bästa vänner

Annons:
tiger tok
1/24/17, 6:25 AM
#1

Ser bra ut,kommer bli bra med mer bilder! Saknar lite information om hur kaninerna bor,bild? Och råkade se att det står att ludde är en hona;)

Hästbäst
1/24/17, 6:56 AM
#2

Tack så mycket! Ska ändra Luddes XD. Ska också ta lite bilder.

Hästar är våra bästa vänner

Hästbäst
1/24/17, 7:14 AM
#3

Kanske ska byta namn. Till nån fågel, hjortronens kaniner eller så. Eftersom att man måste skriva in hela adressen för att söka på den.

Hästar är våra bästa vänner

Aristarcos
1/24/17, 9:52 AM
#4

Skulle tipsa om Ludde med XD 

men använd den finare fonten med försiktighet även om den är fin. Använd hellre ett enklare typsnitt speceillt  all info.. Det blir mer svårläst med mer text med finare fonter…Ser proffisigare med ut med renare text :) Det översta Älvbronskaniner på första sidan är perfekt.. :) Men det är vad jag tycker.. :) Och håll dig till max två olika typsnitt med på hemsidan !

Trebit
1/24/17, 11:21 AM
#5

Instämmer också om att dra ner på användningen av det snirkliga typsnittet. Det funkar bra att använda till rubriker, men i längre texter blir det svårläst.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Fridaaaa
1/24/17, 2:18 PM
#6

- Hade valt en skarpare och bättre bild till headern

- Texten hade jag valt en textsnitt som är lättare att läsa

.

Annars ser sidan trevlig ut :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Aristarcos
1/24/17, 4:42 PM
#7

och jag gillar bilden i headern  för den är så mild i färgerna utan så höga kontraster :)

[RC1393]
1/24/17, 6:05 PM
#8

Jag hade valt en smalare header, bytt till en renare font och använt ett mer förklarande ord för "annat", t.ex. "fakta" och satt in en meny som förklarar vilken fakta som presenteras. Något som också skulle kunna göras är att slopa dropmenyerna, dessa rekommenderas av få webbdesigners.

Hästbäst
1/24/17, 6:14 PM
#9

Jättebra kritik alla :). Har fixat lite men den är låååångt ifrån klar. Ska t ex fixa en logga :). #8 Bra tips? och kritik. Men om jag tar bort dropmenyerna och lägger de som vanliga menyer så blir det ju jättemånga. Eller det kanske finns något annat sätt XD.

Hästar är våra bästa vänner

[RC1393]
1/24/17, 6:21 PM
#10

#9 Du kan ha kvar nuvarande huvudmenyer, och sedan när man klickar på dem kommer man till undermenyer. Som på min hemsida: http://knaftens.weebly.com/

Hästbäst
1/24/17, 6:29 PM
#11

#10 Jaha, smart :D. Ska se om jag kan fixa det. (Fin hemsida :).)

Hästar är våra bästa vänner

Hästbäst
1/24/17, 6:31 PM
#12

Såg att du också hade Weebly. Får jag fråga vilket tema du har eftersom det var väldigt fint?

Hästar är våra bästa vänner

KaninCupcake
1/24/17, 6:31 PM
#13

Väldigt trevlig sida! ;) Rubrikerna är mycket fina, snirkliga men lättlästa. Bra med nyheter på startsidan, då får man uppfattning av att sidan är aktiv. Ett tips? är att lägga till datum på nyheterna, så man vet t.ex. hur mycket Elton hunnit växa efter att det lagts ut. Lycka till!

Kolla in kaninernas sociala!

Instagram: _chocolate_bunnies_

Youtube: Polly, Plopp & Company

Annons:
[RC1393]
1/24/17, 7:21 PM
#14

#11 Tack så mycket! 

Jag har ingen aning om vilket tema det är, tyvärr! Det var så länge sedan jag valde det så det har jag hunnit glömma och weebly vill ju tyvärr inte vara hjälpsam och tala om vad det heter heller😛

Peak303
1/24/17, 8:11 PM
#15

Jag tycker det ser fint ut. Lite saker jag kan "störa" mig på är nog lite att på första sidan så tar "header bilden" upp nästan hela förstasidan och du måste scrolla ner en bit för att läsa vad som står. Sen känns hemsidan väldigt "ut dragen" på något sätt.

Sen lite tips? jag har. Du kanske ska lägga till mer. Men där du har "dropdown länkar" om man klickar in på ex Kullar så kanske du ändå kan länka dem där på den sidan. Även att du kanske fixar personliga sidor till kaninerna. Där man kan klicka in på kaninens namn/bild och där kunna se fler bilder och se mer information om kaninerna. :) 

Annars en väldigt lätt och lättnavigerad hemsida! :D

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Upp till toppen
Annons: