Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 625 ggr
Emdbo
2017-01-23 19:24

(O) Äldre kaninherre omplaceras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis fått barn vilket har gjort att tiden inte finns till längre och jag behöver sorgligt nog omplacera min okastrerade kaninhane Benni. Trodde aldrig jag skulle omplacera ett djur, men jag vill att Benni ska ha det så bra som möjligt.

Jag vill att han kommer till ett hem där han får bo inomhus och inte behöver sitta inlåst i bur, samt att han inte hamnar hos ett litet barn.

Benni är världens snällaste kanin, han är en lejonhuvad dvärgkanin och fyller 6 år i maj (stamtavla finns). Han är lösgående inomhus och rumsren. Han lever som en katt hemma hos oss, där han alltid har tillgång att skutta runt i hela lägenheten och hans bur är aldrig stängd. Han kan sitt namn och kommer när man ropar, och spenderar helst dagarna utsträckt under soffbordet som en glad pensionär. Han tycker det är lite läskigt att bli upplyft men hoppar gärna upp i soffan för att bli klappad. 

Det är inga problem att klippa klor eller annat, han är verkligen genomsnäll och skulle aldrig bitas.

Alla Bennis saker följer självklart med (bur med tillbehör och foder). Jag bryr mig inte om pengar utan vill hitta ett så bra hem som möjligt till mitt lilla hjärta, där han förhoppningsvis kan få några bra sista år.

Benni finns i Stockholm men transport går säkert att ordna (på rimligt avstånd). Skicka meddelande om du har ett hem som kan vara intressant.

Annons:
Emdbo
2017-01-30 13:45
#1

Nu har Benni fått nytt hem.

Upp till toppen
Annons: