Annons:
Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 553 ggr
Ella Shay
2016-12-29 22:01

Hoppning

Hej! Jag har en lejonhuvad dvärgvädur. Hona och okastrerad. 7 månader gammal. Jag har upptäckt hoppintresse hos henne: hon hoppar gärna hinderbanor som jag gör själv av grenar och liknande. Det högsta jag sett henne hoppa är 47 cm. Kaninen söker också upp hinder för att hoppa för skojs skull (verkar det som). Jag har inte pratat med tränare eller liknande. Jag är ny till Kaninhoppning. Vad tror ni? Är det en bra idé att hoppa med henne? Kan jag träna min kanin och se om hon kan och vill hoppa "professionellt"? Är det en bra idè att försöka tävla? Mvh, Ella❤🐰

Annons:
sossos
2016-12-29 23:33
#1

Ser inga problem med att hoppa med henne! Jätteroligt att du kanske vill tävla också! 😉☀️

Det finns ju en miniklass med hinder upp till 30 cm om du vill testa att tävla, då behöver man inte vara medlem i någon klubb.

Vad menar du med att hoppa "professionellt"?
Ska ni tävla rekommenderar jag att du vaccinerar henne mot gulsot och kaninpest om hon inte redan är vaccinerad, på tävlingar finns det ju många andra kaniner som lätt kan sprida smittor.

Och förresten, det finns nog inga riktiga kanintränare, det är oftast ägaren som känner sin kanin bäst så gå efter vad du själv känner.
Lycka till!🙂

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Fokus_on_Pepsi
2016-12-30 09:12
#2

Kul att du är intresserad!

Alla kaniner kan man hoppa och träna upp utom de tunga raserna, så det är inte något problem. 

Vilken klubb ska du börja tävla i?

(om du ska)

Om du är intresserad så kika in på Kaninhoppning iFokus.

zemlathebunny
2016-12-30 13:30
#3

Ett tips? om du ska börja tävla är att läsa på om dom olika klasserna och sen hoppar du inte högre än den klassen din kanin är i. Träna inte hoppning mer än två gånger i veckan då kaninen kan bli uttråkad. Jag tycker absolut att du ska försöka dig på att tävla!

Ella Shay
2016-12-30 16:59
#4

Tack för svaren! Jag ska gå med i Stockholms Kaninhoppare, STKH

Fokus_on_Pepsi
2016-12-30 21:44
#5

Ok!

Alltid kul med nya intresserade!😉

Upp till toppen
Annons: