Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 1448 ggr
Mirbellss
12/9/16, 7:27 PM

Svamp?

Hej! Jag har en kanin på 1 år snart. Hon har fått i sig vad tror jag är flugsvamp. Jag undrar om det är farligt eller vad jag ska göra? Flugsvampen låg i höet som var köpt av en bonde. Jag trodde först att det var ett löv så jag gjorde inget. Men idag (9/12) så kollade jag på den och när jag tog upp den så såg jag att den rök. Tacksam för svar så tidigt som möjligt.

Annons:
[AnimeV4]
12/9/16, 9:17 PM
#1

Hur mår kaninen? Är du säker på att hon fick i sig flugsvampen? Såg du henne äta den? Var den tuggad?  Är du säker, ring veterinären och rådfråga genast. Om du inte är säker bör du nog avvakta, men det är nog smart att ringa veterinären och se vad de säger. Beter sig kaninen annorlunda, blir slö, dreglar eller dylikt får du ringa veterinären snarast!

kanin/höna
12/14/16, 6:46 PM
#2

endast fått i sig lite är det antagligen inte så farlig. Flugsvamp är inte så farligt om det är vanlig röd vit. och för många djur inte farlig alls vet dock inte om det  är farligt för kaniner.

Mirbellss
12/18/16, 7:54 PM
#3

Hej jag råkade tyvärr skriva fel när jag skrev flugsvamp det var röksvamp hon fick i sig. Det var bitmärken på svampen men jag såg inte när hon åt den. Hon betedde sig inte så konstigt efter.

[AnimeV4]
12/19/16, 4:56 AM
#4

Jahadu! Men då är det nog verkligen ingen fara! Tror nämligen knappast att röksvamp är giftigt (lovar ej), men det är nog inte lämplig kaninmat.

Upp till toppen
Annons: