Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 977 ggr
LaPrincipessa
2016-12-08 13:57

Hur länge klarar sig en kanin med tillsyn?

Om man ska resa bort och har passning till kaninen/kaninerna 2ggr/dag, hur länge klarar de sig (för att må bra bra såklart)?

Annons:
[thildaaaa]
2016-12-08 14:42
#1

Har man två kaniner skulle jag säga att de "klarar sig" hur länge som helst i princip. Har man en kanin så blir den nog väldigt ensam ifall den där passningen endast innebär byte av vatten och påfyllning av hö, vilket inte alls är bra. Jag hade en kanin förut, han bodde ute och jag tappade tyvärr intresset för honom. Jag skötte honom dagligen, men inte så jättemycket mer än så under ett par månader. Dock hade vi en vildkanin i trädgården som höll honom sällskap varje dag genom gallret haha ^^ Nu har han dock fått flytta till en ny familj och fått en burkompis :) Så jag skulle säga att om du har 1 kanin så kan ett par dagar max gå bra. Om de inte är så att den som passar gosar och släpper ut kaninen för Motion osv, så fall så är de ju inga problem. Med 2 kaniner kanske 2 veckor kan funka max. Men de beror på burstorlek också, de måste ju få röra på sig ordentligt. Tror dessutom att de vore bättre med tillsyn under 1 längre tid istället för 2 korta checkar per dag

tixEntry
2016-12-09 21:05
#2

Det bästa är att ta hjälp av någon som bor nära, så den personen kan vara med kaninen längre stunder och tex ha ute den ur buren. Våra djurintresserade grannar har väldigt ofta fått passa vår kanin över en helg eller så, de bor bara över gatan så de har kunnat bland annat ha ute honom i hagen längre stunder.

Annars säger jag ungefär som #1, särskilt det att kaninen måste ha tillgång till en större yta om den inte får komma ut ur buren.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Upp till toppen
Annons: