Annons:
Etikettminneslunden
Läst 1874 ggr
sossos
12/6/16, 3:30 PM

R.I.P Charlie <3

Finaste Charlie har gått bort :( I fredags när vi kom hem var burtaket helt öppet. Den stora keramikkrukan som legat på låg sönderslagen en bit bort och taket låg ovanpå. Vi var länge ute och ropade och skakade med mat, letade igenom varje millimeter av tomten men kunde inte hitta henne någonstans, vi gick till grannar men kunde inte se henne där heller. Senare på kvällen gick vi ut igen men utan resultat. Tidigt på lördag morgon kollade vi återigen, tre hus bort såg vi något vitt mitt på en gräsmatta. När vi kom närmare såg vi att det var älskade Charlie som låg där. Helt utsträckt, utan en skråma, med slutna ögon och huvudet vänt mot vårat hus, som om hon var på väg hem. Nu ligger hon och vilar i väntan på begravningen som äger rum ikväll. Jag fick bara ha digi två månader, det var för tidigt, du borde blivit äldre än tre år. För varje dag blev vi bättre och bättre vänner, du höll på att lära sig att komma när man ropar och hade börjat hoppa riktigt bra! Du och Lille Skutt blev även de bättre vänner för varje dag som gick, låg och myste bredvid varandra varje dag. Vi sörjer, även Lille Skutt som inte alls har samma glädje och energi när man kommer med mat mm. Varför du Charlie? Varför just nu? En stor fråga som snurrar i mitt huvud är hur du lyckades ta dig ut ur buren och hur du dog. Det borde varit omöjligt att själv då sig ut ur buren, kanske var det en hund som kom? Och varför låg du mitt på en gräsmatta och inte undangömd? Låtsades du vara död och blev ijälskrämd? Bästa Charlie, vi saknar dig Född: 2013 Död: 3-12-2016

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Annons:
[fin_kanin]
12/6/16, 4:02 PM
#1

Nej, vad tråkigt😢 Verkligen.❤️

Silver83
12/6/16, 4:47 PM
#2

❤️

tiger tok
12/7/16, 6:50 AM
#3

Dvärgvädur
12/7/16, 10:29 AM
#4

Beklagar verkligen! Det är väldigt hemskt när sådant händer. Särskilt när man inte får svar på hur händelsen faktiskt gick till. Samma sak har hänt mig och den känslan är så otroligt jobbig. Min hamster rymde och två månader senare hittade jag henne i källaren. Hon hade "fångat sig själv" i en låda och kunde inte ta sig ur den. Förstår fortfarande inte hur hon lyckats ta sig ut, förstår inte heller hur eller varför hon försvann men inte hennes syster. En dag var hon bara borta. Jag kommer aldrig få ett svar på hur, men det viktigaste för mig var att jag faktiskt hittade henne tillslut, även om hon inte var vid liv. Det hade varit mycket jobbigare om jag inte hittat henne och fortfarande haft ångest över var hon tagit vägen ;(

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[EM L]
12/7/16, 3:05 PM
#5

Hade hon fått krukan i huvudet? Beklagar så mycket. Stackars dig och Lille Skutt❤️

sossos
12/7/16, 10:00 PM
#6

Tack för alla fina komentarer❤ #4 Usch! Ja, jag är väldigt glad över att vi hittade henne ändå, då får man något slags avslut❤ #5 Nej, krukan stod ovanpå huset så den måste vara av för att det ska gå att öppna taket. Dessutom låg hon hos grannen och inte hos oss :(

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Annons:
missMoa
12/9/16, 12:06 PM
#7

❤️

Upp till toppen
Annons: