Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 393 ggr
BunnyMamma
2016-12-04 21:17

Sätta ihop kaniner?

Ursäkta röran i inlägget - jag bygger om ;)

Nu ska jag köpa två nya kaniner som också kommer bo ihop i en isolerad lekstuga på vintern och på sommaren kommer de ha tillgång till en gräshage precis utanför så att de kan hoppa in och ut som de vill. (har haft tidigare kaniner så och det har fungerat bra)

Men som sagt så är det två nya kaniner som önskas och nu är det två honor som ska bli avelshonor senare (såååklart i en annan bur) och det kommer vara en Gotlandskanin och en Mellerudskanin. Gotlandskaninen är snart född men om det inte blir någon jag gillar i denna kullen får det bli senare i sommar. Och mellerudskaninen ska köpas in i mitten på sommaren då det är långt bort och hon som äger kaninerna ändå pricka in sin kull till när jag kommer som ledare på lantgårdsläger.

Men om det blir en gotlandskanin nu i vinter och den hinner boa in sig en stund och sen om jag har en liten unge med mig, kommer dom börja bråka mycket då? Hur ska jag göra om dom börjar bråka?

Sen kommer ev. en av mina blandraser som är 11 år gammal flytta in där om hon klarar sig så mycket längre då hon börjar tunna ur och tar nog sin sista vinter nu.

Som sagt - förlåt för väldigt rörigt inlägg men tack på förhand för hjälpen!

Annons:
Tova Ekman
2016-12-08 09:57
#1

Om du ska släppa ihop två honor så måste det vara på en plats där ingen av dem har revir för då blir det nästan alltid bråk! Så jag skulle inte rekommendera att släppa ihop dem där Gotlandskaninen bor. Utan istället kanske släppa ihop dem i en Hage som är okänd för båda! ;)

Upp till toppen
Annons: