Bur och aktivering

Fråga

2016-11-07 16:59 #0 av: brownie.jumbo

Hej jag har nyss skaffat en kanin, en dvärgvädur. Jag har några frågor som jag skulle bli glad om någon kunde svara på. 1. Etersom Charlie bor ute och det börjar bli kallt ute har hans vatten frusit, finns det något som jag kan göra för att vattnet inte ska frysa?  2. Räker det att ha halm i buren för att hålla värmen vi har isolering också men behövs något mer så han inte  ska frysa? 3. Hur ofta bör man gå ut med sin kanin? & kan man vara ute och seltäna även när det är mycket snö?  har ni några tips på hur jag ska aktivera honom? Tack för svar  

Anmäl
2016-11-07 17:16 #1 av: Fridaaaa

1. Har du skål eller flaska? Flaska är inte att rekommendera. Jag har skål, får byta ofta. Enda man kan göra, om man inte har elektrisk flaska
2.  Halm blir bra :) Isolering gäller att göra rätt, så det inte "stänger in" kylan
3. Mina är i hagarna stort sett dagligen. Sällan i sele.  Beror lite på vädret.
4. Ja du kan seleträna även i snö

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-11-07 17:51 #2 av: brownie.jumbo

Jag har skål, tack för svaren Glad

Anmäl
2016-11-08 08:44 #3 av: tixEntry

Jag har läst någonstans att man kan lägga en pingisboll i vattenskålen, och om den då gungar runt lite där så fryser inte vattnet lika fort. Jag vet inte riktigt hur effektivt det är, men jag har det i alla fall. :)

Wattpad: Molnlin      Instagram: malin.ask 
Följ gärna min kanin Simbas Instagram, simba_och_co!

Anmäl
2016-11-08 18:39 #4 av: emms

Se till så att han inte kan doppa öronen i vattnet bara, är inte kul om dom råkar doppa dom och sen förfrysa topparna. Beror ju på hur öronen ser ut på honom, jag har haft en dvärgvädur som ibland doppade öronen men de flesta har inte så långa öron Glad Men bara en sak att tänka på!

Anmäl
2017-04-07 15:10 #5 av: PuffBuck

Helt OT, men jag ville påpeka att denna tråden ligger i vårt lexikon..Funderar

Anmäl
2017-04-07 15:16 #6 av: tixEntry

#5 Ja, jag har också märkt det... :/

Wattpad: Molnlin      Instagram: malin.ask 
Följ gärna min kanin Simbas Instagram, simba_och_co!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.