Annons:
Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 1229 ggr
Jagochkaninen
2016-10-24 21:04

Svårt att gå i sele

Hej! Jag har en 6 månader gammal dvärgvädur. Jag tycker att det är svårt att gå med honom i koppel. Han har väldigt mycket energi, han gör glädjeskutt och rusar runt i buren hela tiden. Det gör det svårt när jag ska gå med han i koppel. Han springer så fort att jag inte hinner med och gör skarpa svängar åt olika håll. Ofta rycker det i selen eftersom jag inte hinner med.  Någon som vet hur jag ska göra för att han ska slippa rycken i selen? Tacksam för svar! :)

Annons:
[fin_kanin]
2016-10-25 07:35
#1

Behövs sele då? Om du har en trädgård är det lättare att släppa honom fri där😉

Annars kan du köpa ett längre koppel, jag själv har satt ihop 3 stycken..! 😛

tixEntry
2016-10-25 10:22
#2

Hur långt koppel har du? Det kan hjälpa att skaffa ett längre. Vissa har tremeters-koppel eller längre. Själv har jag 2,5 meter. :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Riviniana
2016-10-26 19:00
#3

Våra kaniner har mycket energi och hoppar gärna runt lite extra när de får möjlighet. Numera kör jag med koppel som är 3 - 3,5 m, någon gång 4 m, om vi bara ska ut på promenad. Då kan jag hålla mig på lagom avstånd, och ändå kunna släppa ut kopplet när de rusar iväg. Så får jag lite tid att hinna ikapp. 🙂

"Be strong enough to stand alone, be yourself enough to stand apart, but be wise enough to stand together when the time comes."

Titta gärna in på lajv.ifokus

Sashhi
2016-10-29 12:24
#4

Håll dig så långt bakom kaninen som möjligt! Så köp ett längre koppel :)

Not your mom, not your milk.

Ulvelin
2016-10-30 21:31
#5

Man kan också köra ett rep/snöre Och sen göra ett koppel med handtag i änden jag gorde det min kanin håller Okså på då så nu har jag ett fem meters koppel funkar jätte bra

Upp till toppen
Annons: