Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 518 ggr
Mrsarrow
10/20/16, 8:49 PM

Tankar kring kaninvakt

Hej! Vår kanin är van att få springa fritt här hemma ganska mycket, iallafall ett par timmar varje dag och få väldigt mycket gos. Vi ska resa bort en vecka och har kaninvakt, min väldigt kärleksfulla svärmor ska ha kaninen hos sig, vi tar dit buren och allt och det är inga problem att hon sköter mat, rensa osv men hon är inte kaninvan och kommer inte kunna ta upp honom eller låta honom springa lös. Hon kan ju mata honom ur handen och klappa i buren och så men tror ni han lider av att inte komma ut ur buren på en vecka? Det är det bästa vi kan lösa ändå att han får bo hos henne och ha det sällskapet ändå…Även om det är i buren.

Annons:
Smultrondraken70
10/20/16, 9:49 PM
#1

Det kommer att gå bra! Såklart lite tråkigare än han är van vid, men han klarar det:)

Lindasixten
10/21/16, 5:17 AM
#2

Alternativ är att lämna in kaninen på djuraffären om dom ordnar med sånt. Djuraffären där jag bor tar emot kaniner, kostar en slant. Men då får dom komma ut ur buren. :) Där vi bor så har dom som ett rum, där man inte får gå in i för dom har kaninerna där! Jag har aldrig lämnat in min kanin där, utan täkte bara tipsa! Sen som sagt, jag vet inte om alla djuraffärer har så man kan lämna in sitt djur där om man ska iväg. :)

ninor
10/21/16, 10:29 AM
#3

Det kommer gå bra om det bara är under en kort period. Ni kanske kan göra en Hage åt kaninen utav kompostgaller så att ytan att röra sig på blir lite större? Så brukar jag göra när jag är bortrest och har kaninvakt.

Mrsarrow
10/22/16, 6:51 AM
#4

Tack för svar! Att inackordera på djuraffär har jag också funderat på om jag skulle känna att det är bättre än att vara hos svärmor. Fördelen är ju att de är mer kunniga på kaniner, nackdelen är väl att den garanterat får mindre sällskap varje dag för där har de ju många djur att titta till. Är ju så otroligt rädd om min lille kille så jag vill att han ska få det så bra som möjligt så man kan känna sig trygg och lugn när man är på semester :-)

Upp till toppen
Annons: