Annons:
Etikettbilder
Läst 1819 ggr
Gimbergsson
2016-10-19 11:49

Äntligen ny kanin!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag varit borta från kanin i fokus i ungefär två år eftersom jag varit utan kanin under denna period. Men nu är det så att jag och min pojkvän för ungefär tre veckor sedan skaffade oss en liten kaninpojke, och oj vad jag är lycklig för det! Har verkligen saknat kaninlivet så mycket. Så nu har vi en liten Ludde hos oss, han är ganska precis tre månader gammal. Han är frigående innekanin hos oss och han har verkligen utvecklats mycket under de tre veckor vi haft honom. Han är gosig och väldigt busig, hoppar upp och ner i soffan som han vill, springer över golvet och älskar banan. Han är helt perfekt helt enkelt! 

Jag ville mest bara berätta om min lycka och jag att jag nu kommer hänga här en del igen, kanske lägga upp en bild på Ludde då och då. :)

Förresten, vad skulle ni säga att han är för färg? Jag skulle själv gissa på zobelsiames blå eller brun, men känner att jag tappat ögat för färgteckningar de sista åren. :)

Annons:
[BunnyTok]
2016-10-19 13:45
#1

Såå vackert söt han är!

Krus_grus
2016-10-19 15:24
#2

Åh, vad söt :D

Irmelinis
2016-10-19 15:25
#3

Men så charmig! Underbar färg, verkligen :) 

Tror han är Japantecknad siames/svart, kallas av en del för zobeljapan. Men behövs bättre bilder för att jag säkert ska kunna avgöra.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Gimbergsson
2017-01-31 14:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

Nu har lilla Luddis bott hos oss sedan september och han är verkligen vårt lyckopiller. Han är nu helt frigående, tidigare bodde han i buren på natten, men nu har vi inte ens buren kvar. Han sover under vår säng då han inte vill bli lämnad i vardagsrummet/köket under nätterna. Om vi stänger dörren så krafsar han tills vi öppnar för honom. Hans favoritplats på kvällarna är dock under soffbordet, där sträcker han ut sig som en kung. Att springa i tunnlar och gömma sig i garderoben i hallen tycker han också mycket om. 

På julafton var han fin i rosett när han besökte min sambos familj. Han hade bara rosetten en kort stund så klart, men han var så otroligt söt. Lejonmanen han hade då han var bebis har dock trillat av. 

Jag är så himla glad att jag lyckades övertala sambon om att skaffa Ludde, för han är verkligen ett litet guldkorn och han gör oss båda så glada. Ibland tror jag nästan att sambon är gladare än jag, han som "aaaaaaaldrig skulle ha en kanin" men nu tycker det är tråkigt och jobbigt att lämna bort Ludde om så bara för en natt då vi ska bort .

zingo3
2017-01-31 15:34
#5

Åh så gulligt inlägg !! Jag och min sambo ska själv skaffa oss en dvärgvädur och hoppas jag att vi får det lika roligt och mysigt tillsammans som ni ser ut att ha de.

[EM L]
2017-02-01 20:07
#6

Så fin!

Verkligen underbar färg=)(=

Annons:
Gimbergsson
2017-02-10 16:22
#7

#5 Mysigt! Lycka till med kaninen, det är verkligen så ljuvligt att ha husdjur! :)

#6 Tack så mycket, han är så fin vår lilla Luddis. :)

iWontBite
2017-03-16 11:56
#8

Åh vad härligt ni verkar ha det, så go :) Cool färg också!

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Gimbergsson
2017-03-20 11:54
#9

#8 Tack! Vi har det urmysigt tillsammans, han är verkligen ett litet lyckopiller! :D

Gimbergsson
2017-05-24 13:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#10

Oj vad länge sedan det var jag skrev här nu! Allt går bra här hemma med Ludde och han har verkligen blivit hur tam som helst. Nu har vi haft honom i åtta månader och det märks att han inte längre är en liten feg bebis. :) 

Han är väldigt social och gosig, dock på sina egna villkor. Han trivs bäst när han ligger på divanen i soffan och någon av oss kliar honom på pannan, då njuter han! Hans grej sedan ett par månader tillbaka är att hoppa runt, runt mina eller sambons fötter och grymta som en liten gris. Han visar kärlek på sitt sätt helt enkelt! Sedan vi la in golvvärme på toaletten så hänger han även en hel del där inne under dagarna då han är trött och vilar. På nätterna sover han dock under mitt nattduksbord, så himla mysigt! 

Jag tycker det är så roligt att Ludde har en alldeles egen personlighet och en stark vilja. Han är envis men otroligt snäll. Blyg mot nya personer men inte ett dugg mot mig eller sambon. Han trycker gärna huvudet under min haka, burrar in sig i mitt hår och slickar mig på axeln då han får chansen. Varje kväll då jag somnar i soffan framför tv:n så vaknar jag av att jag blir tvättad i ansiktet och på händerna, ibland misstar han även mitt långa hår för ett höstrå, haha. 

Nu har våren kommit även till Norrland så i veckan har Ludde fått vara ute för första gången, det gillar han verkligen! Han skuttar och nosar och är alldeles lycklig över att få smaka på de färska grässtråna. 

Han är verkligen speciell våran lilla krabat och vi är så lyckliga att vi just har honom som vår lille familjemedlem! 

På bilderna kan ni se Ludde äta det han gillar allra mest, banan banan banan (han får såklart inte äta så mycket), även när han chillar under soffbordet och sitter ute och myser i solen.

[EM L]
2017-05-25 10:48
#11

Så söt!!!

Hannaskanin
2017-05-28 00:08
#12

Så sööt! Kaniner är så bra!

Hannaskanin
2017-05-28 00:08
#13

Så sööt! Kaniner är så bra!

Annons:
Upp till toppen
Annons: