Annons:
Etikettallmänt
Läst 383 ggr
Saga lover
10/1/16, 8:31 PM

Kanin

Hallå! Jag tänkte skaffa en kanin kan jag få tips? på tex ras, ålder, bur,och uppfödare Tacksam för svar

Annons:
Wilmarabbit
10/1/16, 8:35 PM
#1

Beror helt på vad du vill ha kaninen till, Vill du bara ha en kompis och mysa och ha kul med så rekomenderar jag Dvv :) 

Men beroende på hur mycket kunskap du har så tänk igenom det noga, Och läs på på Kaninmagazinet.se och där kan du få svar på ALLA dina frågor :)

Kolla gärna in bloggen Regnbågehttp://nouw.com/wilmajRegnbåge

Ballong http://terabitiaskaniner.weebly.com/ - Hoppkaniner i Västra götaland Ballong

Saga lover
10/1/16, 8:42 PM
#2

ok ska kolla där

tixEntry
10/3/16, 12:43 PM
#3

ras, ålder, bur,och uppfödare

Ang. ras skulle jag rekommendera dvärgvädur, de brukar vara lugna och sociala. Om du gillar pälsvård kan en lejonhuvad passa. Köp helst inte från djuraffär utan en omplacering eller från en uppfödare.

Ålder beror på vad du vill ha för något, om du vill ta emot en omplacering brukar det inte vara ungar men från uppfödare är det oftast det. Om du väljer en unge får du se den växa upp och lära den allt, men en vuxen kan vara socialare och lättare att hantera. Men det beror ju självklart på hur mycket hanterad den blev i sitt förra hem.

Vad gäller bur så är det bästa att bygga en själv, men det är ju inte alltid det enklaste. Om du ska ha en innekanin är det ganska enkelt att hitta en bra innebur, men uteburar från tex djuraffärer brukar inte vara så bra kvalitet. Dessutom säljs det många burar som är olagliga, dvs för låga eller för smala. För en kanin under 3 kg måste buren vara minst en halv kvm stor och minst 50 cm i tak.

Med uppfödare får du kolla runt om det finns några inom bra avstånd från där du bor. En bra uppfödare brukar vara villig att svara på frågor och liknande.

Jag skulle också säga att Kaninmagazinet är väldigt bra, det står om det mesta där. :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Upp till toppen
Annons: